Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: nixion op 10 augustus 2016, 02:11:19
-
beste forumlede,
ik heb me een ds413j aan geschaft.
ik zit met het probleem dat deze de dam software niet wil installeren
ik krijg de hele tijd de melding dat het bestand beschadigd is.
kan er mij iemand helpen?
ik heb hem al in mijn netwerk geplaatst
en aan mijn MacBook Pro rechtstreeks aangesloten
maar zonder succes
al vast bedankt
-
Harde reset doen en opnieuw beginnen?
-
Welke versie wil je installeren ?
Wat is de naam van de file die je gebruikt ? (.pat).
-
beste,
1) hoe doe je een harde reset?
is dat met de reset knop achteraan? of batterij eens eruit halen?
2) Ja de bestanden zijn .pat via de website van synology gedownload.
de meest recente die ik kon vinden?
ik ben namelijk op gebied van een nas-systeem een leek.
het is gewoon de bedoeling om een plex-server en i-tunes-server te maken
-
Harde reset is vlgs mij door de piwer button lang ingedrukt te houden
Waarom doe je trouwens de update via download ve pat bestand? Ik heb 2 syn nassen opgetuigd, maar nog nooit n pat file gedownload....
-
Download anders eens de Synology Assistant, die kan een NAS ook opzetten.
-
ik heb al via de assistant gewerkt.
ik heb heb al gewoon via het weginterface laten installeren
ik heb hem al rechtstreeks aan mijn macbook pro
niet helpt krijg altijd dat het bestand beschadigt is
zal een screen shot toe voegen binnen een paar tellen
-
Het is onduidelijk wat je precies aan het doen bent.
Je hebt een 2e hands (neem ik aan) DS gekocht en, als je deze aanzet, dan staat er geen DSM op ?
Harde reset is vlgs mij door de piwer button lang ingedrukt te houden
Dat is gewoon je NAS uitzetten (shutdown).
Harde reset (knop) kan in feite op 2 manieren gedaan, ligt aan de situatie:
Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen (https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t2) hiervoor is het nodig dat er wel DSM op staat.
Opnieuw instellen om het besturingssysteem opnieuw te installeren
(https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t3) hierbij wordt DSM er opnieuw opgezet en gebruikers data blijft behouden.
Dus, afhankelijk van de situatie, of 1 van de 2 resets of je HD's zijn geheel leeg (geen DSM en geen gebruikers date), dan betreft het een nieuwe installatie van DSM via Synology Assistant.
-
ds heb ik idd 2dehands
en de aardeschijven zijn idd geheel leeg
zonder dsm en zonder gebruikers
het is de dsm dat ik niet geïnstalleerd krijg via assistant lukt het ook niet
maar ik zal nu eens een screenshot maken dan kan ik het beter de meldingen tonen hier
als dit goed is?
-
Fire away...
-
Printscreens geven vaak meer duidelijkheid 8)
-
idd
klein momentje
ben er mee bezig
-
hiet zijn de screenshots
hopelijk helpt dit
voor alle duidelijkheid
ik werk via netwerk kabel he ;)
-
Installatie slaat stap 3 over, de gegevenspartitie.
Zijn de schijven wel 100% leeg?
Zou de bestaande partities eerst eens compleet verwijderen.
-
dit is gebuurt alle partitie's zijn verwijderd
een gewone lege aardeschijf zonder partities op
idd dat viel mij ook op
-
is er dan een specifieke manier om de aardeschijven te legen?
vooraleer ze in de nas te stoppen?
alle info is welkom he
mss doe ik gewoon iets verkeert
op nas gebied ben ik wel een leek
maar op pc gebied heb ik toch een grote kennis(kan altijd groter he :p er zijn altijd dingen die je nog niet weet)
-
Betreft: [attachimg=1]
Ik heb DSM_DS413j_7393.pat gedownload en een MD5 check gedaan, bij mij is die file correct:
[attachimg=2]
Je zou die file nog eens kunnen downloaden en nog eens proberen.
is er dan een specifieke manier om de aardeschijven te legen?
Alleen ALLE partities verwijderen van ALLE HD's zou voldoende moeten zijn.
Gaat het om oude HD's of zijn het nieuwe.
Als het om oude HD's gaat, check deze dan eens aan een PC met de software van het merk, is te download van betreffende site.
-
heb ook nog eens de chek gedaan en alles is ook knorde
heb ook nog eens via de web assistant gedaan en krijg ook een melding zal ook nog wat bijlagen toevoegen
-
volgende bij lagen
-
volgende zijn te groot om in 1 post de plaatsen
-
nog de laatste 2
en nu loopt het mis
-
Ik zou een ticket inleggen:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
hoe moet ik dat doen?
wat gebuurd er dan juist?
alvast bedankt voor de info
hopelijk komt dit in orde
-
hoe moet ik dat doen?
wat gebuurd er dan juist?
Wat bedoel je precies ?
-
Dat de installatie zo wordt afgebrokenmwijst toch meestal op een probleem met de harde schijven. Ook vreemd dat hij geen gegevenspartitie aanmaakt. Welke schijven gebruik je? Mogelijk kun je het proberen met een andere schijf in slot 1?
En, heb je de NAS werkend gezien?
-
nee heb de nas niet werkend gezien heb deze gekregen van een familie lid die een nieuwe nas heeft aan gekocht met meer slots
ik heb al 5Hardeschijven geprobeerd en geen resultaat
1x is hij door gegaan maar dan bleef die hangen op 99%
hij maak wel altijd 3 partities aan op mijn hardeschijven altijd 3 partities 2 van +- 2.3gb en 1 niet ingedeeld
de lichtjes voor aan van de hardeschijven branden altijd groen
lan lichtje brand ook altijd groen en status brand altijd knipperend oranje
-
Ik zou er eens één harddisk (of aardeschijf ook wel genoemd) in stoppen waarvan je 100% zeker bent dat ie goed is.
Weet je ook zeker WAAR (in welk slot) je die 1e harddisk in moet stoppen ?
Onderaan of bovenaan in je DS413j ?
Voor de zekerheid hier het antwoord :
[attach=1]
-
ja dat weet ik heb zelf de harde schijf uit mijn 2de laptop gehaald om te testen
en die werkt zeker goed want die is nog maar 2 maand nieuw mijn hardeschijf
-
ik wil je wel helpen via teamviewer indien nodig.
Kijken of ik het probleem kan tackelen.
-
Zodraa ik thyis ben zal ik het even doen
-
iemand een idee of zou er eens een flash moeten geburen op moederbord?
heb een ticket gestuurd naar synology
krijg gewoon een link terug die op hen site staat hoe ik dsm moet installeren