Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Robert80 op 26 april 2021, 00:15:02
-
Beste Allemaal,
ik heb na het opnieuw opstarten van mijn nas het volgende probleem:
onvoldoende systeemcapaciteit om bij te werken ( lijkt me in orde allemaal) en standaard services zoals oa file station ,audio station , hyper backup etc worden niet meer uitgevoerd en zijn ook niet meer op te starten :o dat geld ook voor sommige 3e party apps ... ik heb geprobeerd om de systeemconfiguratie te herstellen met een .dss waarvan ik een backup heb gemaakt ook dit werkt niet en wordt afgebroken.... weet iemand wat te doen of is de enige optie om de nas naar beginwaarden te herstellen???
ps. dit gedoe is begonnen nadat ik recups gedaan heb met photorec
hoor graag even jullie mening en graag een oplossing
-
Waarschijnlijk heeft een van deze 3e party applicaties data weggeschreven in de systeem partitie en is deze volgelopen.
Gevolg is dat je dan niet kunt bijwerken.
Of misschien een bijzonder groot logbestand?
-
Beste Robert Koopman is dit op te lossen en waar vind ik dit logbestand?
-
Met ssh inloggen en op zoek gaan naar grote files in de systeempartitie. Er is hierover vaker geschreven. (zoekfunctie)
En misschien is dat fotorecovery programma wel de dader die de systeempartitie misbruikt. Kijk welke files hij waar wegschrijft.
-
Beste Briolet,
Is dit op te lossen ( systeempartitie leegmaken etc) en hoe herken je de systeempartitie ? Kan het ook zijn dat ssh/recovery op de achtergrond blijft draaien ?
Dit is ff balen maar wel een goede les🙄😉
-
Alles wat niet tot /volumeX behoort, staat op de systeempartitie. Zoek daar de grote files en kijk of die legitiem zijn. Er is hier al veel meer over geschreven dan ik nu zelf zou kunnen opschrijven. (Ik zou zelf ook moeten zoeken)
-
hij heeft idd de dsm install partitie volgeschreven ( zie fotos) met die photorec files (recup..)
nu is de vraag hoe ik in deze directory kom en deze bestanden kan verwijderen??
-
Opgelost!!
via de volgende website
https://ictnoobs.wordpress.com/2018/02/05/how-to-delete-photorec-files-after-recovery/
en het volgende command:
rm -rf recup_dir*
:thumbup:
dit zorgt ervoor dat alle files met deze bestandnaam verwijdert worden en waardoor er ruimte vrij komtom processen weer op te kunnen starten
-
/dev/md0 is geen verwijzing naar een folder maar naar de gehele systeem partitie.
Maar ik zie dat je juiste files gevonden hebt. Waarom dit programma de systeem partitie gebruikt weet ik niet. Misschien om te voorkomen dat het recoverproces lege ruimte beschrijft in volumeX, waar de te recoveren files staan.
Blijft een bug van dit programma dat het niet steeds kijkt of er genoeg ruimte aanwezig is. Niet alleen voor zichzelf maar ook nog met een ruime marge voor dsm zelf.
-
Waarom dit programma de systeem partitie gebruikt weet ik niet.
Dan heeft TS de Wizard van PhotoRec niet goed gelezen/opgevolgd, je kunt namelijk zelf kiezen waar je de recovery naar geschreven moet worden.
Kan zelfs een USB HD zijn.
-
Ik heb hetzelfde probleem. Maar hoe verwijder ik de desbetreffende bestanden?
Lijkt me dat de ActiveBackup-Office365 een probleem is. Maar die heb ik niet eens geinstalleerd.....
root@DS920-plus:~# du -sh /volume1/*
40K /volume1/@ActiveBackup-Office365
1.9M /volume1/@QNetworkAccessM.core.gz
48K /volume1/@S2S
89M /volume1/@syno.Surveillan.core
32K /volume1/@synoFinder-etc-volume
1.2M /volume1/@synoFinder-log
20K /volume1/@synologyApplicationService
304K /volume1/@synologyDriveShareSync
616K /volume1/@appconf
173M /volume1/@appdata
125M /volume1/@apphome
2.6G /volume1/@appstore
88K /volume1/@apptemp
4.0K /volume1/@autoupdate
980K /volume1/@builtin-dyn-myd.core.gz
84M /volume1/@cloudsync
36K /volume1/@config_backup
3.3G /volume1/@database
86M /volume1/@eaDir
3.7G /volume1/@iSCSI
12G /volume1/@img_bkp_cache
3.1M /volume1/@php56-fpm.core
12K /volume1/@php56-fpm.core.gz
3.2M /volume1/@php70-fpm.core
836K /volume1/@php70-fpm.core.gz
2.1M /volume1/@pkg-SynologyMom.core
396K /volume1/@pkg-SynologyMom.core.gz
1.2M /volume1/@resource-monitor
28K /volume1/@ssbackup
-
40K /volume1/@ActiveBackup-Office365
Alles wat op "/volume1/… staat, staat niet op de systeem partitie. Op volume1 (2, 3,4 etc) is normaal de ruimte beschikbaar die je ook in DSM zelf ziet.