Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: MadnesZ op 15 november 2014, 15:29:38

Titel: DSM 5.1-5004: Verbinding is mislukt
Bericht door: MadnesZ op 15 november 2014, 15:29:38
Sinds een paar dagen kamp ik met het volgende probleem.
In het configuratiescherm geeft de NAS aan geen verbinding te hebben. Ook kan ik geen updates installeren via het Package Center.

Ik kan wel toegang krijgen tot mijn NAS via de web-interface, netwerk-schijf en WEBDav. Ook functioneert mijn Plex server gewoon op al m'n devices. Ik kan ook gewoon toegang krijgen door mijn synology.me domein te gebruiken. Echter niet met Synology Apps (QuickConnect) op mijn iPhone of iPad.

Opnieuw opstarten heb ik al verscheidende keren geprobeerd en handmatig de nieuwste versie downloaden en installeren lukt niet omdat ik al de nieuwste versie geïnstalleerd heb op dit moment.

Ik heb een pdf-bestand bijgevoegd met wat instellingen. Ik hoop dat jullie mij een handje op weg kunnen helpen.

Mike
Titel: Re: DSM 5.1-5004: Verbinding is mislukt
Bericht door: Ben(V) op 15 november 2014, 15:36:04
Staan je default gateway en je DNS instellingen goed?
Titel: Re: DSM 5.1-5004: Verbinding is mislukt
Bericht door: MadnesZ op 15 november 2014, 15:41:08
Volgens mij wel. Als ik de standaard gateway als adres in m'n browser invoer word ik doorverwezen naar mijn modem/router.
Titel: Re: DSM 5.1-5004: Verbinding is mislukt
Bericht door: Ben(V) op 15 november 2014, 15:50:31
Tja dat vertelt je dus dat je PC je router kan bereiken.
Niet of je standaard gateway en DNS op je NAS goed staat.

Nakijken in "Controle Program", network
Titel: Re: DSM 5.1-5004: Verbinding is mislukt
Bericht door: MadnesZ op 15 november 2014, 16:02:07
Door mijn DNS instelling weer naar de standaard-gateway te veranderen begon alles weer te werken.
Mijn fout is dus geweest om het verkeerde IP-adres in te voeren bij de DNS instellingen.
Bedankt!
Titel: Re: DSM 5.1-5004: Verbinding is mislukt
Bericht door: Dyslexia op 13 december 2014, 20:38:36
Had hetzelfde probleem.
Blijkbaar helpt deze update ergens de DNS instelling op de externe NIC om zeep.
Had daar sinds eeuwen een 3rd party DNS server ingevuld staan, die ook nog steeds werd weergegeven in de instellingen, maar blijkbaar niet (meer) werkte.
Vreemd genoeg werkte hij alleen niet meer als de NAS na de update iets moest gaan doen 'in de boze buitenwereld'.
Overigens was de NAS prima in staat de update binnen te halen met diezelfde DNS instelling.  ::)
Vanaf andere systemen werkte deze DNS gewoon zoals hij dat altijd al deed.


Pas nadat ik het DNS adres had gewijzigd in iets anders en daarna terug wijzigde in wat er eerst stond vond de NAS het weer prima.(Nadat dus blijkbaar op de achtergrond de DNS config werd bijgewerkt.)


Heel slordig dat een legitieme update iets dergelijks teweeg brengt, Synology ! :oops:
Egg on your face!

Titel: Re: DSM 5.1-5004: Verbinding is mislukt
Bericht door: Ben(V) op 13 december 2014, 20:42:36
Ik heb ook al een paar keer gehoord dat mensen die zelf een DNS adres hadden ingevuld na een update de DNS niet meer werkte.
De oplossing was het DNS adres een keer veranderen en daarna het oude adres er weer inzetten.

Zelf nooit ervaren terwijl ik zelf altijd OpenDNS gebruikt.