Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: chvb op 29 december 2015, 17:55:31

Titel: DSM resetten
Bericht door: chvb op 29 december 2015, 17:55:31
Heb een probleem: ben zoals gezegd aan het restten volgens DEZE (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493) handleiding. Er zou een oranje lampje moeten gaan knipperen, maar alles wat er gebeurt is dat het blauwe lampje gaat knipperen en vervolgens weer continu. Wat doe ik verkeerd?  :?:
Titel: Re: DSM resetten
Bericht door: Birdy op 29 december 2015, 17:58:32
Om te beginnen: welke reset ?

1. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen
2. Opnieuw instellen om het besturingssysteem opnieuw te installeren
Titel: Re: DSM resetten
Bericht door: chvb op 29 december 2015, 18:01:23
De tweede reset, dus inclusief het updaten naar DSM 5.2. Ik wil bereiken dat alle instellingen weer "normaal" staan zodat ik een verse start kan maken. Ik heb nogal wat zitten experimenteren en ben daardoor het overzicht van de verschillende instellingen kwijt. Wil dus "schoon" opnieuw beginnen.
Titel: Re: DSM resetten
Bericht door: Birdy op 29 december 2015, 19:42:31
Heb je wel de procedure goed opgevolgd ?

Citaat
Druk met een paperclip zachtjes de RESET-knop in en houd ze ongeveer 4 seconden lang ingedrukt tot uw Synology NAS een geluidsignaal laat horen. Laat de knop onmiddellijk los.
Houd binnen 10 seconden de RESET-knop opnieuw ongeveer 4 seconden lang ingedrukt tot uw Synology NAS een geluidsignaal laat horen.

Dus, de resetknop moet 2x zijn ingedrukt.
Titel: Re: DSM resetten
Bericht door: chvb op 30 december 2015, 00:06:21
ik heb dat inderdaad gedaan.
Titel: Re: DSM resetten
Bericht door: Stephan296 op 30 december 2015, 00:16:50
Wanneer voer je de reset actie uit?
Wat is de status van de Nas?
Titel: Re: DSM resetten
Bericht door: chvb op 30 december 2015, 08:47:11
hallo dank voor je reactie. Ik heb de aanwijzingen vanuit de handleiding strikt opgevolgd. Dus status "gereed". Inmiddels heb ik na een back up de NAS opnieuw geïnstalleerd. Hoop daarmee de problemen op te lossen.