Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: J@n op 18 februari 2015, 19:14:39
-
Hi Gents,
Knetterbek word ik er van. Ik wil op mijn nieuwe NAS e-mail notificatie instellen maar wat ik ook invul, ik krijg "Operation failed" op Apply :(
Ik heb de ontvanger en het prefix ingevuld en vervolgens maak ik een keuze voor service provider.
Gmail -> na apply blijft de "zandloper" vrolijk draaien tot ik een ons weeg. Ik heb mijn volledige e-mail adres gebruikt en het juiste wachtwoord. Ik heb geen twee-traps authenticatie op mijn Gmail account
Outlook -> ik gebruik mijn volledige hotmail adres met het juiste wachtwoord maar helaas: Operation failed
Custom smtp -> ik gebruik smtp.googlemail.com met poort465 en SSL/TLs en uiteraard het volledige e-mail adres en wachtwoord en ook hier: Operation failed
Ik heb push service aangezet maar dat had weinig effect.
Ik kan niet echt vinden hoe ik het nu moet instellen dus als jullie me kunnen helpen....graag ;)
-
Heb even getest en heb geen probleem met GMail (niets met Push gedaan):
[attachimg=1]
[attachimg=2]
[attachimg=3]
[attachimg=4]
[attachimg=5]
-
Hi Birdy,
Dank voor je antwoord.
Ik heb het opnieuw geprobeerd maar het heeft niet tot resultaat geleid. :'(
Moet ik misschien iets doen met port forwarding? Ik lees in de dialoog dat het IP adres van de NAS wordt genoemd als het adres waarnaar de informatie wordt gestuurd. Maar mijn NAS zit natuurlijk achter een router dus dat adres is van buiten niet vindbaar. Als dat zo is, welke poort moet ik dan forwarden?
Tx!
-
Moet ik misschien iets doen met port forwarding?
Nee, DSM stuurt alleen maar een E-mail naar de ontvanger (naar buiten) dus, port forwarding naar NAS is dan ook niet nodig.
Overigens, in m'n Router is niet 1 port forwarded naar m'n Test DS111 waarop ik dus heb getest.
-
Ik heb het bij mij ingesteld via aangepaste smtp server en daar de credentials ingevuld van het account van waaruit ik de emails verstuur. Bij mij altijd gewerkt zonder problemen.
-
Dank voor jullie hulp! Wordt gewaardeerd :)
Ik hoef dus niets te forwarden en mijn firewall lijkt ook niet het probleem te zijn. Da's mooi ;)
Als ik de custom optie probeer dan krijg ik:
(https://www.synology-forum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi292.photobucket.com%2Falbums%2Fmm36%2FZjonnie%2FError_zpsq76zwoyv.png&hash=a91d262e557524948ae6b391303b701193721118) (http://s292.photobucket.com/user/Zjonnie/media/Error_zpsq76zwoyv.png.html)
PS. Ik draai op DSM 5.1-5022 Update 2
Wat nu? Ik heb de NAS al een paar keer herstart en volgens mij kan ik de firmware niet herinstalleren dus....
Greetz,
J@n
-
Ik kan het plaatje niet zien, zie een blauw vraagteken.
De NAS kan wel met de buitenwereld communiceren?
Test dat eens door DSM te laten checken op de laatste versie.
Als dat niet werkt krijgt hij een mailtje misschien ook niet uit?
-
Hi Robert,
Dank voor je interesse :)
Plaatje heb ik even bij een andere hoster gestald dus ik hoop dat hij nu wel zichtbaar is.
De Syno heeft contact met de buitenwereld. Ik kan checken op een nieuwe DSM en ook downloaden (Linux ISO's dat spreekt voor zich :) )
I am flabbergasted :o
-
Ik denk, ga hetzelfde doen als jij aangeeft (dus ook aangepaste SMTP-Server), misschien gaat het bij mij dan ook fout ?
Maar nee, Test E-mail ontvangen:
[attachimg=1]
[attachimg=2]
Wat er dus bij jou fout gaat, geen idee maar, je zou het Support kunnen vragen.
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
check eens in je systeem log file, wat daar staat.
Misschien staat daar een clue, kan me iets herinneren dat het bij mij in het begin ook niet gemakkelijk ging. In de log file stond het reply van gmail op de connectie poging. Die reply bevatte volgens mij een link / website waar meer info te halen was of waar je gmail kon configureren.
Dacht dat het iets met beveiliging instellingen had te maken
-
Hi Gents,
Het log bevat geen enkele melding die te maken heeft met mijn probleem (alleen back-up gelukt, die en die aangelogd; dat soort dingen)
Ik heb gisteravond een call ingeschoten via DSM. We wachten het even af.
Keep you posted!
Greetz,
J@n
-
We zijn benieuwd. 8)
-
Het zal wel te maken hebben met Chinese New Year maar ik heb nog geen reactie van Synology Support mogen ontvangen. Ik wacht even tot morgen en dan gaat er maar een e-mail achteraan ;)
Greetz,
J@n
-
Klopt:
[attachimg=1]
-
Als of ik het wist :lol: :lol: :lol: Ik bestel wel eens wat in China en dan leer je de "lokale" feestdagen snel genoeg kennen ;D
We wachten het nog even af (morgen is de 24e dus dan moeten ze al dan niet met een "houten kop" weer aan het werk :D)
Greetz,
J@n
-
DS geregistreerd en tweede ticket ingeschoten. Ze hebben vast een "back-log" dus het kan wel even duren.... ;)
-
Afijn, ik heb mijn eigen techneut (Kay) die mijn case in behandeling heeft. Hij heeft mijn kernel logs nodig want blijkbaar is het niet zo simpel ;)
Keep you posted!
Greetz,
J@n
-
Zo... het is ze gelukt. Na een (langdurige) zoektocht hebben de engineers van Synology een "manual fix" uitgevoerd. E-mail notificaties werken nu weer.
Daarom koop je (ik :) ) dus een Synology: uitstekende support!
Case closed ;D
-
waarom heb ik bijna 3 jaar later nog steeds het zelfde probleem.
ik vermoed waar het op mis loopt is de toestemming die ik moet geven binnen mij gmail
ik heb ook al gewisseld naar een gmail account waar geen 2 stap authenticatie op zit.
geprobeerd met een outlook account
Error System 2018/01/25 23:28:44 admin Failed to send email. (535 5.7.8 https://support.google.com/mail/?p=BadCredentials u17sm1948362edm.6 - gsmtp).
Error System 2018/01/25 23:06:03 admin Failed to send email. (504 5.7.4 Unrecognized authentication type [AM4PR08CA0068.eurprd08.prod.outlook.com]).
Error System 2018/01/25 23:00:02 admin Failed to send email. (554 5.2.0 STOREDRV.Submission.Exception:SendAsDeniedException.MapiExceptionSendAsDenied; Failed to process message due to a permanent exception with message Cannot submit message. 16.55847:F00C0000, 17.43559:00000000A0000000000000000000000000000000, 20.52).
Information System 2018/01/25 22:59:42 admin SMTP server was changed to [smtp-mail.outlook.com].