Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Beyond_life op 08 augustus 2010, 21:31:34

Titel: Email bij fout van de Nas
Bericht door: Beyond_life op 08 augustus 2010, 21:31:34
hallo,

Ik heb een DS-110j met een 1tb schijf en ik zou graag willen willen dat dat fijne apparaat mij een email stuurt als er iets aan de hand is. Maar ik krijg het niet voor elkaar.

SMTP-server: smtp.gmail.com
SMPT-poort: 25

Email en wachtwoorden kloppen allemaal.

Waar gaat het mis? Ik gebruik een gmail account.
Titel: Re: Email bij fout van de Nas
Bericht door: mupput op 09 augustus 2010, 12:09:24
Probeer het maar eens zonder wachtwoord.
Titel: Re: Email bij fout van de Nas
Bericht door: Beyond_life op 09 augustus 2010, 15:00:38
Moet er überhaupt de smpt van Gmail staan? Of die van KPN? Want ik heb directadsl. En nou gaf @botros aan dat er wat anders moest staan. Ik kom ff niet op de link, maar iets van Smarthost. Maar dat geeft ook geen resultaat.
Titel: Re: Email bij fout van de Nas
Bericht door: hackmen op 09 augustus 2010, 21:56:20
Ik gebruik ook gmail maar heb de IMAP optie van gmail aanstaan.

Mijn instellingen zijn :
smtp server : smtp.gmail.com
smtp poort : 587 (vanwege IMAP)
Beveiligde verbinding staat aan
gebruikers naam : xxxx@gmail.com (http://mailto:xxxx@gmail.com)

Met bovenstaande instellingen werkt het bij mij prima
Titel: Re: Email bij fout van de Nas
Bericht door: Björn op 10 augustus 2010, 08:35:12
Topic even verplaatst van Synology Remote (lees: afstandsbediening) naar Firmware algemeen.
Titel: Re: Email bij fout van de Nas
Bericht door: Beyond_life op 10 augustus 2010, 09:46:18
Botros heeft me gister geholpen met instellen. Alles werkt nu naar behoren.
Titel: Re: Email bij fout van de Nas
Bericht door: PetervdH op 10 augustus 2010, 21:32:55
En geen bedankje of op de knop gedrukt? Tss.... Het is wat met die achterhoekers!  :wink: