Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Jrk op 31 augustus 2019, 17:46:22

Titel: Emailservice DS918+
Bericht door: Jrk op 31 augustus 2019, 17:46:22
Ik ben mijn zojuist gekocht DS918+ aan het instellen.
Nu probeer ik Configuratiescherm, onder melding, mijn emailberichtenservice in te schakelen.
Ik gebruik hiervoor dezelfde gegevens als die in mijn DS218+ staan.
Maar ik elke keer de foutmelding :Failed to connect to smtp.live.com:25
De smtp-poort heb ik ook al een keer op 465 gezet maar met hetzelfde resultaat.
Wat doe ik verkeerd?
Heb geprobeerd het forum te doorzoeken maar kom nergens aan ander topic vinden, vandaar mijn post.
Ik weet nog wel goed te herinneren dat die op mijn DS218+ geen enkel probleem was.
Ook als ik daar vandaan nu een test bericht stuur ontvang ik die vrijwel direct.
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Briolet op 31 augustus 2019, 18:18:21
In principe behoort het antwoord hoe je mail moet instellen bij je e-mail provider vandaan te komen. Ik zou altijd poort 465 of 587 gebruiken en geen 25.
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Jrk op 31 augustus 2019, 18:40:58
Helaas werkt het op de genoemde poorten ook niet.
Vindt het vreemd dat ik op 2 verschillende apparaten, dezelfde instellingen niet werken
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Birdy op 31 augustus 2019, 19:10:08
Is smtp.live.com niet hotmail?
Dan zou SMTP poort 587 toch moeten werken.
Of toch ergens een foutje gemaakt in je mail adres?
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Briolet op 31 augustus 2019, 22:06:50
In elk geval zijn de instellingen niet gelijk, want anders zou het werken. Niet gelijke instellingen kunnen ook bij IPv6 of iets heel anders zitten wat ook voor mail gebruikt wordt.

Ik zou dat account niet nog eens aanpassen, maar eens geheel opnieuw instellen.
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: André PE1PQX op 01 september 2019, 10:32:23
Wat ook nog wel eens voorkomt is een tikfout in het wachtwoord o.i.d.
Als je dat niet in de smiezen hebt zoek je je een ongeluk maar je vind niets.
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Jrk op 16 september 2019, 19:40:25
Toch weer even hulp nodig....

De nas inmiddels moeten verhuizen naar een andere locatie en heb de nas een complete reset gegeven.
Inmiddels staat alles weer op de schijven en is alles weer goed ingesteld....behalve.... je snapt het al.. de emailservice.

Op het moment dat ik bij authenticatie mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoer van mijn emailadres is er nog niks aan de hand.
Klik is vervolgens op toepassen, dan zie ik dat er 3 karakter (stipjes) verdwijnen.
Klik ik vervolgens op test bericht versturen, dan krijg ik de melding:
Het verzenden van het testbericht is mislukt. Controleer uw instellingen en probeer het opnieuw.
504 5.7.4 Unrecognized authentication type [AM0PR07CA0018.eurprd07.prod.outlook.com]

Geeft dit aan dat het wachtwoord niet oke is?
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Vuurvreter op 16 september 2019, 21:30:53
Als je problemen hebt met het invoeren van het wachtwoord, type ik het meestal in kladblok (windows)
en kopieer dit vervolgens naar het invoerveld. Zodoende zie en weet ik dat de ww juist is.
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Birdy op 16 september 2019, 21:38:54
Klik is vervolgens op toepassen, dan zie ik dat er 3 karakter (stipjes) verdwijnen.
DSM wijzigt altijd ingegeven wachtwoorden (stippen) naar een standaard aantal stippen, zodat de lengte hiervan al niet te achterhalen is (beveiliging).
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Hofstede op 16 september 2019, 21:40:34
Gebruik je soms 2 factor authentication voor Outlook?
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Jrk op 16 september 2019, 21:48:25
Inmiddels ben ik er achter.
Vinkje vergeten bij "Beveiligde verbinding".

Compleet vergeten.

PS normaal gebruik ik Keepass voor mijn wachtwoorden.
Titel: Re: Emailservice DS918+
Bericht door: Birdy op 16 september 2019, 21:49:02
 :thumbup: