Auteur Topic: Forgot password probleempje  (gelezen 124 keer)

Offline remkot

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Forgot password probleempje
« Gepost op: 24 mei 2024, 08:21:41 »
Hallo allemaal,

Ik heb een vaag probleempje met de mail als gebruikers een nieuw wachtwoord aan vragen.

Ik heb een aantal gebruikers aangemaakt, o.a. een test account.
Als ik de nieuwe gebruiker X zijn paswoord laat veranderen via https://domeinnas.nl/#/forgot-pwd  en zijn gebruikersnaam invult komt de mail bij X niet aan. We hebben hierbij 2 verschillende mailadressen geprobeerd.

Als ik mijn mailadres probeer onder de naam X zet komt deze wel aan na het klikken van de link en het invullen van X zijn gebruikersnaam...

Nu heb ik de mailadressen van X geprobeerd onder mijn test account, maar dan komen ze niet aan.

Als ik een andere bestaande gebruiker een nieuw wachtwoord laat aanvagen via deze link komt de mail wel gewoon bij de bestaande gebruiker aan.

Als IK het wachtwoord van X verander, krijgt X wel een mail dat het wachtwoord gewijzigd is.....

Wie weet wat hier fout gaat zou kunnen gaan, waarom gebruiker X geen mail ontvangt als X zijn passwoord wilt wijzigen?

Ik hoop dat ik het nu niet al te ingewikkeld heb uitgelegd

Alvast bedankt,
Remko
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x st4000vn0063cw104

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 178
  • -Ontvangen: 2639
  • Berichten: 16.366
Re: Forgot password probleempje
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2024, 10:02:33 »
Je schrijft het idd ingewikkeld op.

Het komt erop neer dat als de nas een mail stuurt aan gebruiker X, deze niet aankomt en aan gebruiker Y wel.

Dan lijkt me dat de ontvanger deze mail tegenhoudt. Misschien omdat die mailprovider hem als een spam-mailtje ziet.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1348
  • -Ontvangen: 7847
  • Berichten: 43.414
  • Beter een muisarm dan een apestaartje
    • Truebase
Re: Forgot password probleempje
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2024, 10:07:55 »
Citaat
Als IK het wachtwoord van X verander, krijgt X wel een mail dat het wachtwoord gewijzigd is.....
Dus, die wordt wel ontvangen.
Dan kan het zijn dat de andere mail niet ontvangen wordt omdat de inhoudelijke text misschien wel op spam lijkt.
Heeft gebruiker X ook in spam gekeken ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline remkot

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 10
Re: Forgot password probleempje
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2024, 10:07:57 »
Ja dat klopt ja.
Alleen, wat mij verbaasd is dat het zowel op zijn hotmail adres is en zijn bedrijfs account adress.En als ik wat wijzig komt deze wel aan....
Er zit ook niks in de spamfolder.
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x st4000vn0063cw104

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 178
  • -Ontvangen: 2639
  • Berichten: 16.366
Re: Forgot password probleempje
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2024, 12:00:38 »
Citaat
zowel op zijn hotmail adres is en zijn bedrijfs account adress.

Het kan zijn dat beide mailservers hetzelfde spamfilter gebruiken.  Ik heb het wel eens gehad toen ik een mailtje naar een kpn gebruiker wilde sturen.  Vanaf mijn ziggo adres, wilde ziggo het al niet versturen omdat zij het als spam zagen. En toen ik het vanaf een ander adres stuurde, blokkeerde de ontvanger (kpn) de mail als spam. Beide bedrijven gebruikten blijkbaar de zelfde spamfilter, omdat ze over één regel in de code vielen waar een url in stond.

Het was echter alleen een stukje programmeercode die is aan een kennis wilde tonen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac