Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: langpootmug op 03 december 2017, 20:24:32
-
Hallo, Krijg een rare foutmelding bij het proberen te upgraden van mijn DSM.
De volgende service/taken worden uitgevoerd. Probeer het later opnieuw.
Terugzetten.
Heb reeds met Synology contact opgenomen en hun remedie is een harde reset alles even opnieuw instellen dan zou het goed moeten gaan. Leuk bedacht maar mijn 6,5 TB aan data vind dat niet zo'n goed idee.
Iemand hier ervaring mee? En belangrijker nog, een idee voor de oplossing?
-
Ben je toevallig ook iets aan het terugzetten? Dat geeft de melding aan natuurlijk.
Bij een harde reset blijft je data onaangetast, dat zou niet uit moeten maken.
Daarnaast heb je als het goed is een backup van je belangrijke data dus zou je die in het ergste geval terug moeten zetten.
-
Dank je. Nee ben niets aan het terugzetten dat lijkt een fout of zo. Harde reset, dan zie ik staan dat hij gaat wissen en dat is natuurlijk net niet wat ik wil. Zal eerst eens een eenvoudige reset gaan proberen.
-
Hij wist bij een harde reset alleen de configuratie en packages. De configuratie kun je backuppen en terugzetten en sommige packages kunnen vanuit de backup teruggezet worden.
Het vergt wat werk, maar je kan wel updaten. Je kunt ook proberen om het via SSH te proberen (of het werkt heb ik niet getest, mijn DS zit op de laatste versie), wellicht werkt het .
synoupgrade
Copyright (c) 2003-2012 Synology Inc. All rights reserved.
--auto
--check
--download
--start
--parse
--patch ABSOULATE_UPGRADE_FILE_PATH
-
Heel vaag, toch maar de reset gedaan, lang verhaal kort, schijf 2 van de eerste diskgroep was blijkbaar de reden dat alles niet meewerkte, die er uit gehaald en met een enkele schijf in groep 1 de reset gedaan, daarna schijf gewist en terug laten zetten (RAID). Toen dat klaar was de twee schijven van diskgroep 2 er weer in, alles laten controleren en sindsdien draait ie als een zonnetje en kan ik upgraden.
Blijft wel vaag dat er geen concrete foutmelding was te lezen en ook dat Synology geen enkele tip in deze richting heeft gegeven terwijl ik al een tijdje vragen heb gesteld en wat logs heb opgestuurd. Maar goed het belangrijkste is dat hij het nu doet zoals het moet.