Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: EazyO op 24 april 2013, 22:35:25
-
Ik krijg sinds kort geen emailmeldingen meer van mijn NAS. Ik gebruik deze voornamelijk als Surveillance Station.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar er gebeurt niets. Testmails komen ook niet aan zowel vanuit Surv. Station als vanuit het conf. scherm. Ik heb ziggo als provider heb verschillende poorten geprobeerd, verschillende instellingen, google als smtp maar niets werkt, heb de NAS niet als mailserver geconfigureerd.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Moet ik wellicht iets instellen op de router? Gewoon mail versturen vanaf pc enzo lukt wel prima...
-
Als je ziggo gebruik zouden deze instellingen voldoende moeten zijn:
Server: smtp.ziggo.nl
Poort: 25
Authenticatie: Niet invullen
-
Ik heb ook Ziggo. Bovenstaande moet werken. Wat ook moet werken en wat ik heb is:
Server: smtp.ziggo.nl
Poort: 587
Authenticatie: Beveiligde verbinding
Poort 25 werkt alleen als je vanaf een Ziggo IP verzend en poort 587 moet altijd werken.
Zal toch iets van een firewall instelling kunnen zijn? Of je stelt het verkeerd in omdat SS een eigen mail instelling heeft.
-
Wat staat er in het logboek? Daar moet instaan waarom die niet wordt verzonden.
Ik heb het hier ook even geprobeerd maar hier geeft die aan: 535 Incorrect autentication data
Ik weet toch zeker dat mijn email en gebruikersnaam correct zijn ingevuld.
Voor deze instelling hoef je geen firewall instelling aan te passen.
-
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, maar ik krijg daarnaast ook geen verbinding meer met pakketservice en dsm bijwerken gaat ook niet meer automatisch.
Dit is, volgens mij, sinds de CISCO EPC 3925 door Ziggo is voorzien van nieuwe firmware
In de vorige firmware had ik het probleem ook, maar toen heb ik in de router bij "securety>firewall>spi firewall protection" uitgeschakeld en toen werkte het weer. Je kon toen alleen on/off kiezen
Maar nu heb ik daar meerdere keuzes, "Off, Low, medium, and high" maar ik heb inmiddels alles geprobeerd maar niets werkt.
Bij het versturen van mail krijg ik "Failed to resolve host address". Bij dsm bijwerken moet ik mijn netwerkinstellingen checken. De pakketservice blijft laden, maar laat geen pakketten meer zien alleen de geinstalleerde pakketten.
Het heeft allemaal prima gewerkt tot de update van de router door Ziggo. Van buitenaf werkt alles prima.
-
Bij mij heb ik het inmiddels opgelost. Ik krijg weer meldingen en de automatische update doet het ook weer. Ik had bij "configuratie > netwerk" handmatig de DNS verwezen naar het lokale ipadres van de router. Dat werkte voor de update altijd, dus is het zo blijven staan.
Heb nu het vinkje bij handmatig instellen weggehaald en toen werkte het weer.
Ik kwam erachter doordat ik bij handmatig de dns veranderde naar een ipv4 dns uit de router. Dat werkte ook. Daarna handmatig uitgeschakeld en alles werkte weer
-
Daar zit een logica in. Het doorgeven van een DNS door de router is deel van een DHCP server functie. Dus als de nas geen IP van de router krijgt, zal hij ook geen andere DHCP info krijgen zoals DNS , timeserver adres etc.
Blijft de vraag of dit een veradering in de Cisco router is, of omdat je vroeger een dhcp reservering voor je nas had die met de update weggevallen is.
-
Bij mij werkt hij ook weer. Had alle instellingen gereset en opnieuw ingevuld. Wordt weer bestookt met mailtjes :-) bedankt voor de reacties.
-
Ik heb in het scherm "Melding" het volgende:
Meldingen via e-mail inschakelen aangevinkt.
SMTP-server: smtp.ziggo.nl
SNTP-poort: 25
En bij het primair e-mailadres mijn mailadres ingevuld.
Klik ik op "een testberichtverzenden" dan krijg ik de melding, dat er een testbericht is verzonden. maar ik ontvang hem niet.
Rara?
-
Komt hij niet in je SPAM folder? Dat was bij mij het geval.
-
Bedankt.
Nee, noch in mijn Norton spamfilter noch bij webmail zie ik hem.
-
mmh ook geen tik foutje in je e-mail adres of instellingen. Bedenk zo maar even wat.
Of dat er een spatie achter je e-mail of smtp adres staat?
-
Beste mensen,
Ook dit probleem is opgelost. Het lag aan een instelling op mijn DS212J. Ik heb die gecorrigeerd en ik ontvang nu de testmail.
Dank voor jullie bijdragen.
Gerard
-
Goed om te horen, dat het probleem is opgelost.
-
Het zou wel fijn zijn, voor degenen die ook zo'n probleem ervaren, dat je wat specifieker bent met je oplossing. :)
In welke instelling lag het probleem?
-
Dat is een goed punt, echter is het wel zo, dat er heel veel soorten instellingen denk ik zo, en hoeft niet meteen de oplossing voor een andere gebruiker te zijn.
Maar om het te melden, is wel handig.
-
Ik heb beveilgde instellingen uitgevinkt staan. Maar er stond wel wat ingevuld in de achterliggende invulvelden. Hoe het er gekomen is? Ik heb dus eerst beveiligde instellingen aangevinkt, toen alle invulvelden daarvan leeggemaakt en vervolgens beveilgde instellingen weer uitgevinkt. Vreemd, maar het werkte wel.
Gerard