Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: GerardS op 18 februari 2014, 11:25:31
-
Ik kreeg de volgende mail van Synology:
"XXXX.Synology.me werd laatst bijgewerkt op 2014-01-28 11:06:15 GMT +00:00. DDNS
hostnamen moeten om de 30 dagen worden bijgewerkt om te voorkomen dat ze van ons systeem worden verwijderd.
Als DShoogezand.synology.me nog steeds actief gebruikt en niet wilt dat uw gratis hostname van ons systeem wordt verwijderd, moet u de DDNS-service op uw DiskStation inschakelen."
Wat ik ook probeer in de DDNS-ondersteuning, het lukt niet. Waarom heeft het ruim een half jaar wel gewerkt en nu opeens niet meer?. Ik zat er ook mee in het begin, toen ik net mijn DS212J had. Toen heb ik het advies gekregen (van Robert Koopman?) om dit niet te gebruiken, maar op andere wijze dit in te stellen, meen ik. Ik kan dit niet meer vinden in het forum.
Wie helpt mij?
Gerard
PS in MyDS Center staat er nu een rood stipje voor mijn hostnaam.
-
Ik herinner mij het zo even niet :oops:
Maar er bestaan andere DDNS service aanbieders dan Synology.
Ik gebruik het inderdaad niet van Synology zelf maar van DynDNS.org.
Is niet kosteloos maar werkt goed.
In de NAS bij Configuratiescherm, DDNS kan je zien welke aanbieders je allemaal kunt instellen.
Of dit in DSM 5.0 nog net zo uitgebreid is weet ik niet, ik begreep van niet :evil:
Sommige zijn gratis, maar moet je wel eens per zoveel tijd zelf even een keertje inloggen.
Anderen kosten geld en merk je verder niets van.
Ik log zelden tot nooit in bij DynDNS en al helemaal niet daarvoor.
-
Ik heb niet echt problemen met Synology.me :S behalve dan deze het heel soms even niet doet, maar ja, heb daar niet echt last van en tis gratis. 8)
-
Je bent ook niet te pingen op het gegeven adres... Weet je wel zeker dat het probleem niet in je router ligt?
-
Dank tot nu toe voor jullie antwoorden, maar ik ben er nog niet uit.
Ik heb nu geprobeerd via EZ de DDNS te verbinden en het lijkt alsof het gelukt is. In het logscherm stond nu:
"System succesfully enabled DDNS update.
System succesfully to add DDNS info of provider [Synology]."
Maar het stipje voor mijn hostnaam in MyDS Center blijft rood.
Ik snap het niet.
-
Mensen,
Nogmaals hartelijk dank.
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb mijn modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna alle informatie weer ingebracht (portforwarding enz.).
Vervolgens heb ik met EZ weer verbinding gemaakt met mijn hostnaam. Het stipje is weer groen. Alles werkt.
Een gelukkig man, :)
Gerard
PS dit draadje kan nu afgesloten worden