Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Corsat op 17 juni 2022, 08:08:37
-
Sinds deze week kan ik niet meer inloggen op mijn nas en zie ik deze melding verschijnen,
" Aangezien de coderingssleutel ongeldig is, werd het wachtwoord doorgestuurd als platte tekst zonder codering."
Ik kom niet meer in mijn nas als administrator, via mijn pc heb ik nog wel toegang tot de nas om bestanden erop te zetten of voor de automatische backup.
Aan en uitzetten helpt niet. Hoe los ik dit op?
-
Je kunt admin-toegang resetten (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS#x_anchor_id5) met modus 1 (lees eerst goed door wat er dan gebeurt)
-
Misschien de Browser cache legen ?
Helpt dat niet, probeer eens een andere browser, dit om te zien of het aan de PC of NAS kant ligt.
-
Ik gebruik safari en google maar bij bedie browsers hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik gerest en synology assistent gedownload en zie dat ik 2 nieuwe ip adressen heb. Contact gemaakt, admin ingevoerd en zonder ww doorgeklikt, ik krijg weer dezelfde melding als hierboven en daarna helaas geen resultaat, ook zonder ww kan ik niet inloggen na mijn reset. Ik kan er dus nog steeds niet in en ben nu mijn contact met de nas helemaal kwijt.
-
Ik gebruik safari en google maar bij bedie browsers hetzelfde probleem.
Cache ook geleegd?
-
Het is gelukt, mijn admin is weer terug, many thanks voor jullie hulp. cache legen, synology heeft nieuw adres gekregen want is nu dchp dus dat moet ik nog aanpassen.
-
8)
-
" Aangezien de coderingssleutel ongeldig is, werd het wachtwoord doorgestuurd als platte tekst zonder codering."
De coderingssleutel wordt afgeleid van de sessiekookie. Op die manier kun je ook met een http verbinding veilig inloggen omdat het wachtwoord al in de browser gecodeerd wordt.
Ik krijg deze melding ca 1x per jaar, maar kan dan altijd normaal inloggen. Ik erger me er juist aan dat er dan gewoon ingelogd wordt, i.p.v. de sessiekookies eerst te vernieuwen.
Waarom het bij jou niet goed ging is me onduidelijk. Vooral omdat het probleem met twee browsers speelde. Dan denk ik niet direct aan kookie of cache problemen. Maar mooi te horen dat alles nu wel weer werkt.
-
ik had afgelopen week een netwerkprobleem die veroorzaakt werd door een netgearswitch. Deze moest ik resetten en opnieuw instellen en toen kreeg ik dit probleem. Bijna alles werkt nu weer, ik moet alleen mijn omvormer van mijn zonnepanelen nog zien op te lossen want daar heb ik nog geen contact mee. Gelukkig heeft netgear mij goed geholpen want het was wel raar afgelopen week want 1 voor 1 vielen mijn verbindingen weg, niet in 1 keer maar eerst de omvormer, toen mijn hue bridge toen mijn printer en na de reset weer alles terug maar mijn melde nog voor de reset dat er problemen waren met de nas.
Ik ben blij dat er nog altijd mensen zijn die support geven, alleen de richting van de oplossing is vaak al genoeg.