Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: bodar op 30 januari 2015, 13:23:01
-
Kreeg vanmorgen een fout bij het maken van een backup. Nader bekeken bleek dat naar de map "Anneke" niet kon worden gekopieerd. Via File station trachten iets te kunnen vinden, komt er fout met een cryptische omschrijving zoals aangegeven.
SMART tests uitgevoerd op de 4 HDD's alles "normaal". Weet iemand wat dit betekent en wat ik hieraan kan doen?
MVG, John
-
Doe eens een printscreens van SMART Info van de HD's.
Wel zo, dat alles gezien kan worden.
Een voorbeeld:
[attachimg=1]
-
Beste Birdy, bedankt voor je reactie, Hierbij de rapporten, MVG
-
Schijf 3 output ziet er anders uit t.o.v. de andere 3, zal dus een ander type zijn ?
Maar schijf 4 heeft een 17 tal transmissiefouten gehad tussen harde schijf en NAS, dat zou die I/O fout kunnen verklaren.
Zover ik dat kan terugvinden, kan dit door een defecte DMA controller veroorzaakt worden. :S .....moet nog even verder zoeken.......
-
Nou.....ik heb e.e.a. opgezocht maar, je kunt beter even een Ticket inleggen bij Synology Support:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Bedankt Birdy, helaas beschik ik over te weinig kennis om dat uit de tests te halen, gelukkig jij wel. Ik zal een ticket indienen. De 411 is inmiddels al enkele jaren oud en uit de garantie. Ik wacht het antwoord van support af en laat het hier weten. Bedankt, John
-
Na bericht van helpdesk moest ik een reparatie doen met ssh/telnet
syno_poweroff_task -d [press Enter] (This will bring down all services except the SSH.)
vgchange -ay [press Enter]
e2fsck -yvf -C 0 /dev/vg1000/lv [press Enter] (This will try to fix the error.)
De fout was inderdaad gerepareerd en nu na 5 dagen draait alles nog steeds goed.
Prima geholpen dus en hopelijk opgelost.
Bedankt voor alle hulp. MVG John ;)