Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: jomi op 17 april 2015, 15:20:19
-
hallo,
ik probeerde zojuist in te loggen op mijn NAS
kreeg zoals gebruikelijk het scherm om in te loggen te zien
voerde gebruikersnaam en paswoord in en kreeg dit te zien
zie bijlage
inlog en paswoord zijn juist dus daaraan ligt het niet
tot gisteren stond dit steeds vooraf ingevuld, is nu verdwenen
hoe los ik dat op
bedankt
Jo
-
Misschien is je huidige PC IP-adres, waarvan je probeert in te loggen, geblokkeerd.
Neem eens een andere PC, of geef je PC een ander IP-adres en probeer opnieuw.
Zie hier waar je moet kijken. (https://help.synology.com/dsm/?lang=nld§ion=DSM&version=5.1&link=AdminCenter%2Fconnection_security_autoblock.html)
-
@Birdy,
heb de NAS gereset
en dan de synology assistant laten zoeken
inderdaad mijn ip adres was anders dan voorheen
het werkt nu weer perfect
heb ook het ip adres op mijn fotostation moeten aanpassen
bedankt
jo
-
Neem een fixed ipadres voor je NAS in plaats van hem een ipadres via dhcp te laten krijgen.
Dat voorkomt dit soort problemen.
-
@ben had daar vroeger problemen mee
ik werk met bbox2 als modem van belgacom
-
Je moet er alleen maar voor zorgen dat je hem een ipadres in hetzelfde subnet geeft (dus de eerste drie getallen hetzelfde) en buiten de dhcp range van je bbox.
Zet hem bijvoorbeeld heel hoog( bijvoorbeeld ***.***.***.200)
-
Op windows kun je de nas toch ook met naam benaderen? Dan maakt een veranderend IP niets meer uit voor lokale benadering. Alleen voor extern gebruik moet het IP vast staan i.v.m. forwarding in de router.
-
Windows heeft de neiging die naam aan een ipadres te koppelen en als je ipadres dan wijzigd werkt die naam ook niet meer.