Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Marito op 26 mei 2018, 20:07:27
-
Hallo weer,
Wat er is gebeurt ... ik weet het niet precies.
Er is een Windows update geweest ( een forse) .... Ziggo heeft in de buurt alle kabels vervangen.
Maar ik kan dus de NAS niet meer in ... dwz:
via de Syn.APP NIET via QuickConnect maar
WEL d.m.v. het IP adres... ik zie dus de mappen op de NAS en kan ze gewoon openen.
Maar op de PC helemaal niet.
In mijn modem/router staat de NAS NIET vermeld en toch maakt de App contact. .... ik kan het IP adres aflezen op de app.
Als ik dat IP adres gebruik op de PC kan er geen contact gemaakt worden .
het zou mooi zijn als iemand dit herkent ........ ik wacht af.
Marito
-
Zet in je windows maar eens de firewall uit.
Als je kunt: bekabeld werken, dat scheelt ook een bult ellende ;)
-
@a.zwartkruis
ESET is uitgeschakeld Defender ook en nog geen verbinding.
Alles is bekabeld.
Dit is de melding:
Kan geen verbinding maken
-U hebt de juiste QuickConnect ID ingevuld.
-q------ is ingeschakeld en verbonden met het internet.
-De QuickConnect-relaysservice voor q----- is ingeschakeld (bij Configuratiescherm > QuickConnect > Geavanceerd > Opties).
-
Je zegt niet dat de windows firewall uitstaat....( via zoeken even kijken)
ESET en defender zijn virusprogsels, hebben niets te maken met je firewall.......
Wat zie je op synology.com bij "mijn apparaat"?
-
Windows firewall wordt beheerd door ESET en staat dus altijd uit.
Maar het probleem is opgelost .... iets heeft de NAS uit mijn netwerk gehaald ( was nergens terug te vinden) maar toen herinnerde ik me de Synology Assistent .... dat heeft alles opgelost
Hij is terug ..... hoera.
Dank voor het meedenken.