Auteur Topic: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit  (gelezen 1322 keer)

Offline Tom2012

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 137
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #15 Gepost op: 09 december 2024, 09:49:33 »
Bij mij exact hetzelfde, en ook bij mij zijn er sinds 6/12 geen meldingen meer geweest.
  • Mijn Synology: DS418play

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 994
  • -Ontvangen: 1556
  • Berichten: 8.293
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #16 Gepost op: 09 december 2024, 10:51:35 »
Er is niets te vinden in de logboeken met de zoekterm "Kan geen gegevens uploaden"

Het zit er dik in dat je dat niet onder die zoekterm kunt terugvinden.
Want dat betreft de letterlijke tekst "als complete zin" van een e-mail bericht.
Mogelijk één karakter anders in het logboek opgenomen, en je vindt het niet.
Vaak worden wat cryptische omschrijvingen gebruikt in een logboek, met gebruik van rechte haken e.d.

Met de eerder gegeven aanwijzingen hier:
https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/help/DSM/LogCenter/logcenter_search?version=7

Kom je niet op een idee om -zoals aangegeven- gewoon slechts één enkel trefwoord als zoekterm te gebruiken?
En wat verder ermee te spelen wat je er allemaal mee kunt doen?

Hier een voorbeeld, waarbij ik wat verder naar beneden heb gescrold met het trefwoord   "QuickConnect".
Omdat er als resultaat ook veel langere regels tussen zitten, met connecties voor verbindingen met bijv. "Photos".
Waarbij op deze beperkte menu scherm-breedte als plaatje binnen het forum, men de tekst  "QuickConnect"  niet kan teruglezen.
Maar wel degelijk onderdeel is van die regels die worden gevonden waar het woord  "QuickConnect" in voorkomt.



Onderaan het woord  "stopped" (komt meerdere keren voor in het lijstje).
Ook dat is een aardig trefwoord bij tal van functies om op te zoeken.  (Of juist andersom "started").  8)


En als je dan zo'n mail krijgt    "Kan geen gegevens uploaden".
Wat is dan de verdere inhoud van zo'n mail aan beschrijvingen?
Want neem aan dat het alleen de tekst is van het onderwerp van een e-mail?

DS213j    2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2        +        DS420j   4x 4TB WD Red Plus  -  DSM 7.2.2
              Ervaring met routers van DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1431
  • -Ontvangen: 8213
  • Berichten: 44.752
    • Truebase
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #17 Gepost op: 09 december 2024, 11:41:22 »
Citaat
Kan geen gegevens uploaden
Wat valt er te uploaden ?
Nou, Active Insight probeert te uploaden en het probleem is nu opgelost:




CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 994
  • -Ontvangen: 1556
  • Berichten: 8.293
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #18 Gepost op: 09 december 2024, 12:05:05 »
In dit geval kennelijk dus een externe oorzaak.  Ja, ook dat kan natuurlijk.

Als je problemen tegenkomt, en daaraan gerelateerd, of bepaalde services van Synology zelf wel goed functioneren,
kun je dat controleren bij een algemene status pagina van de Synology services.
https://www.synology.com/nl-nl/support/synology_service

M.b.t. "Systeemservice":  Active Insight  staat onderaan.  (Die problemen zouden nu dan zijn opgelost).

p.s. Binnen het Logboekcentrum, kan men ook op de trefwoord combinatie  "Active Insight"  zoeken.
DS213j    2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2        +        DS420j   4x 4TB WD Red Plus  -  DSM 7.2.2
              Ervaring met routers van DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Tom2012

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 137
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #19 Gepost op: 09 december 2024, 12:18:37 »
Genoteerd! Veel dank voor je uitleg!
  • Mijn Synology: DS418play

Offline frixel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 44
  • -Ontvangen: 12
  • Berichten: 473
Re: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit
« Reactie #20 Gepost op: 09 december 2024, 17:08:07 »
Thanks voor jullie hulp en duidelijke uitleg.

Ter info nog,

Verder staat er helemaal niets in de mail.
Onderwerp is: Kan geen gegevens uploaden. Controleer de internetconnectiviteit.
Body van de mail is leeg.

Logboek zoeken blijft leeg met de zoekterm. Er is gewoon niets over te vinden waar die zoekterm maar ook in staat.


 

Geen toegang met gebruikersnaam "é"

Gestart door AnonymousBoard Windows

Reacties: 1
Gelezen: 2872
Laatste bericht 21 januari 2009, 22:07:41
door Luit
netwerk geen verbinding meer met Diskstation

Gestart door coberBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 3939
Laatste bericht 01 januari 2012, 13:08:10
door Robert Koopman
Mailstation ontvangt geen mail

Gestart door florisjanBoard Mail Station

Reacties: 1
Gelezen: 2171
Laatste bericht 10 april 2012, 00:28:01
door florisjan
Geen mail van externe POP3 accounts

Gestart door whoopiBoard Mail Station

Reacties: 5
Gelezen: 3821
Laatste bericht 18 april 2011, 20:29:37
door whoopi
geen gateway in beeld

Gestart door haas570Board Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 0
Gelezen: 1757
Laatste bericht 02 september 2011, 14:19:57
door haas570