Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: cremerhm op 09 maart 2013, 10:13:38

Titel: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: cremerhm op 09 maart 2013, 10:13:38
Hallo allen,

Gisteren heb ik de meest recente DSM op mijn DS111 gezet.
S'avons kon ik nog gewoon op mijn NAS inloggen (zowel intern als extern) via poort 5000.
Tijdens het kijken van een film (mijn AppleTV streamt dan vanaf de NAS) leek de NAS soms vast te lopen, de ATV ging bufferen en de verbinding viel zelfs weg.

Ik heb toen ingelogd op de NAS (via poort 5000 dus) en een reboot gedaan.
5 minuten later ging het film kijken weer prima, maar ineens mag ik de NAS niet meer benaderen via poort 5000!? In mijn router is niets aangepast, forwarding staat goed. SabNZB (poort 8080) kan ik gewoon opstarten, en de iphone apps (ds-file, ds-audia, etc) werken ook prima.

Wat doe ik fout?
Wil graag op de NAS inloggen om wat dingen te doen :-(
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: watermanager1970 op 09 maart 2013, 13:05:49
Heb je al geprobeerd via synology assistant je DS te bereiken?
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: cremerhm op 09 maart 2013, 15:42:27
Helemaal nog niet aan gedacht en dus meteen geprobeerd.
Helaas met dezelfde melding,..... "Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.178.2:5000."
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: Holy op 09 maart 2013, 16:09:02
Wellicht heb je de DS géén vast IP gegeven......
Kijk eens of je hem zo kunt benaderen: http://diskstation:5000/webman/index.cgi
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: cremerhm op 09 maart 2013, 16:15:42
Het hierboven genoemde IP adres is het ip-adres waar de Synology assistent een NAS op vindt, tevens is dit het IP adres dat ik zelf als fixed IP ingesteld heb :-(

De apps op mijn iphone/ipad werken via een DNS , maar op die manier mag ik hem intern ook niet benaderen. Het gaat mis zodra het over poort 5000 gaat.
Alle aanwezige shares werken gewoon, zowel lezen als schrijven, zo ook Cloud station.
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: Holy op 09 maart 2013, 17:33:19
En met een andere browser..indien aanwezig?
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: cremerhm op 09 maart 2013, 18:05:59
Zelfde verhaal helaas,....ik ben bang dat ik niet om een reset heen kom...
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: Holy op 09 maart 2013, 18:17:12
We hebben ook nog de WEB assistent: http://find.synology.com/#
Even de vingers kruizen  :wink:
Anders zit er denk ik niets anders op dan een enkele reset uit te voeren.
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: cremerhm op 09 maart 2013, 20:02:33
Heb de enkele reset inderdaad al gedaan , leek me de snelste "oplossing" ..
Dank voor je hulp in ieders geval!

----

Edit:

Na de reset heb ik sabNZB opnieuw geinstalleerd omdat ik daar niet meer kon inloggen.
Na de herinstallatie, mag ik niet meer inloggen via poort 5000 ..... dus ik heb het vage vermoeden dat er een issue is met sabNZB
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: Holy op 09 maart 2013, 20:52:05
Zou kunnen zijn. SABnzbd is inderdaad een relatief zwaar pakket. Gebruik zelf NZBget, gebruikt véél minder bronnen, daar is overigens tegenwoordig ook een package van....het overwegen waard.
SABnzb heb ik in het begin wel gedraaid op mijn ds409slim, er weer af gegooid omdat de boel geheel vast liep (heb ik het wel over 2009/2010, dus al enige tijd geleden).
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: cremerhm op 10 maart 2013, 13:31:15
Het lijkt toch dat het probleem ergens anders ligt.
Na een reboot ben ik ineens de mogelijkheid tot inloggen via poort 5000 kwijt....het hangt dus niet samen met sabNZB.

Als ik mijn NAS helemaal opnieuw installeer (lang indrukken reset) blijven de gegevens dan gewoon bewaard?
Titel: Re: Kan niet verbinden met DSM (poort 5000)
Bericht door: Holy op 10 maart 2013, 14:10:46
Bij een dubbele reset (reset indrukken tot piep klinkt, loslaten en binnen 10 sec. herhalen), blijft als het goed is je data ongemoeid, DSM dient dan wel opnieuw geïnstalleerd te worden.