Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: GensNet op 08 december 2013, 17:39:32
-
Ik kan me soms wel die paar haren die ik nog heb, uit mijn kop trekken zo'n spijt heb ik van de koop van bovenstaande NAS'sen. Als je in dit forum leest, verwonder je je over de vele problemen en dat zegt mij dan alweer genoeg. Ik doe er geen extreme dingen mee, maar host er drie bladzijden mee, speel er via een media speler films en muziek mee af en dat is het wel zo'n beetje.
Als je het probleem van de e-mail via outlook aankaart, weten een heleboel mensen niet waar je het over hebt, omdat ze webgebaseerde e-mail (met roundcube) gebruiken. De ondersteuning is via dit forum sowieso erg slecht. Er zitten hier een paar nerts die het allemaal wel schijnen te weten, maar dit niet goed kunnen overbrengen op een beginnend gebruiker.
- Dan heb je de e-mail via outlook goed werkende en dan werkt dat plotsklaps "ineens" niet meer
- E-mail via rondcube versturen wil ook moeilijk omdat iedere keer localhost.nl achter het e-mail adres staat
- Dan kom je plotsklaps niet meer in de NAS, omdat schijnbaar het wachtwoord verkeerd is
- Dan "ziet" de NAS één of meerdere externe USB-schijven niet meer
Het is al met al geen succes die Synology NAS'sen. Zodra ik weer wat geld heb, ga ik op zoek naar een ander merk NAS die niet zo vreemd doet(n).
-= GensNet =-
-
Bedankt voor je verhaal en mag hopen dat je een goed merk gaat vinden met een goed Forum met nerts-leden die er dan wel verstand van hebben. :ugeek:
-
Jammer dat jouw ervaringen zo negatief zijn. Ik denk dat je, als je een "probleemloze" NAS wilt vinden, het moeilijk gaat worden.
De meeste NAS'en ondersteunen de functionaliteit die jij zoekt, zoals die van een mailserver, niet eens.
En natuurlijk wordt er op dit forum bijna alleen maar over problemen met de NAS gepraat. Maar dat is juist de eigenschap van dit soort forums. Mensen bezoeken ze alleen als ze problemen hebben en oplossingen zoeken, niet als alles gewoon werkt.
-
De ondersteuning via dit forum is sowieso slecht?
En bedankt.
Iedereen hier doet het allemaal vrijwillig, of wist je dat niet?
We proberen toch iedereen te helpen, dat het niet meteen lukt is dat de schuld van de helpers?
Op de Synology website zijn erg veel handleidingen te vinden.
Zo hebben de meeste gebruikers toch echt de boel aan de gang gekregen.
Zelf een beetje moeite doen om een en ander te leren is de beste leerschool.
-
E-mailen met een NAS moet je sowieso niet willen. Dat besteed je uit aan Google Apps of MS365 of je zet een echte mailserver neer.
En als je zoekt op problemen, krijg je die natuurlijk te zien. Daar is een forum namelijk ook voor: helpen met oplossen van problemen, niet helpen met iets dat al werkt.
-
Pebkac? Er zijn genoeg tuts en de mensen op dit forum die je helpen waar het kan. Ik zie het probleem niet hoor...
-
Gewoon een TOP Forum, denk dat er maar weinig Fora zijn zoals deze, EN Syno is een goed product. :!:
-
Eens met Birdy. Ik vind Synology (m.n. softwarematig) best wel een aantal nadelen hebben maar het beschikbaar zijn van een NL-talig forum heeft toch echt voordelen. Ook voor iemand als ik die in de VS gewoond heeft en z'n leven in de (Engelstalige) IT heeft doorgebracht.
Overigens zou ik graag eens horen wat nu specifiek de problemen van OP zijn want hij heeft 2 NASsen en die zullen vast niet op 1 dag gekocht zijn.
Dus OP geef eens duidelijk aan wat het probleem is.
-
Dit is zijn probleem:
Als je het probleem van de e-mail via outlook aankaart, weten een heleboel mensen niet waar je het over hebt, omdat ze webgebaseerde e-mail (met roundcube) gebruiken. De ondersteuning is via dit forum sowieso erg slecht. Er zitten hier een paar nerts die het allemaal wel schijnen te weten, maar dit niet goed kunnen overbrengen op een beginnend gebruiker.
Zou er niet verder op in gaan, want zelfs de paar nerts onder ons weten er kennelijk niets van, maar hij ook niet, kennelijk. ::)
-
Zijn bericht heb ik uiteraard gelezen maar ik vermoed dat dit meer geschreven is uit frustratie omdat er enkele zaken gewoon niet juist functionerend zijn te krijgen.
Ergo grote kans dat die opgelost kunnen worden door de klacht serieus te nemen en niet teveel op zijn 1e schrijfsel af te gaan.
-
Grootste probleem lijkt te zitten in de mailserver.
Die is voor velen ook redelijk lastig. En ook redelijk lastig uit te leggen.
Wat bij de ene provider goed werkt blijkt bij een andere provider juist niet te werken.
-
Zijn bericht heb ik uiteraard gelezen maar ik vermoed dat dit meer geschreven is uit frustratie omdat er enkele zaken gewoon niet juist functionerend zijn te krijgen.
Ergo grote kans dat die opgelost kunnen worden door de klacht serieus te nemen en niet teveel op zijn 1e schrijfsel af te gaan.
:S
-
Zijn bericht heb ik uiteraard gelezen maar ik vermoed dat dit meer geschreven is uit frustratie omdat er enkele zaken gewoon niet juist functionerend zijn te krijgen.
Ergo grote kans dat die opgelost kunnen worden door de klacht serieus te nemen en niet teveel op zijn 1e schrijfsel af te gaan.
:S
Gelukkig ken ik van slechts 1 smiley de betekenis. Ik vind het namelijk uiterst dubbelzinnig (voor meerdere interpretaties) vatbare ondingen.
-
Betekent: Lips are sealed.
Betekent: Ik bemoei me er niet meer mee. ;) (deze ken je wel?)
-
Er zitten hier een paar nerts die het allemaal wel schijnen te weten, maar dit niet goed kunnen overbrengen op een beginnend gebruiker.
Logisch, nerts hebben een mooi vachtje, maar hebben niet zo heel veel kennis van een NAS.
:geek:
Erik
Ergo grote kans dat die opgelost kunnen worden door de klacht serieus te nemen en niet teveel op zijn 1e schrijfsel af te gaan.
Oeps :o