Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: stof op 26 augustus 2014, 12:42:35
-
Hallo,
Misschien dat iemand mij hier kan helpen. ::)
Afgelopen nacht hoorde ik ineens om de twee seconden een piepgeluid uit de meterkast komen. Toen heb ik de NAS ( DS213+) uitgezet en wilde vandaag er weer mee aan de slag.
Vandaag heb ik de NAS weer aangezet maar het opstarten duurde heel erg lang. Zo lang dat ik hem heb geprobeerd te resetten. (knopje achter de NAS vier seconden ingedrukt houden) . Toen ik dat deed hoorde ik geen piepje dat hij was gereset. Nadat ik de NAS ongeveer tien minuten aan had laten staan gingen de ledjes van de diskstations weer groen branden.
Hij blijft echter piepen. Het bovenste ledje blijft oranje en ook knipperen. :oops:
Inloggen/aanmelden lukt ook niet. Bezig met verwerken even geduld loopt nu al vijf minuten.
Vorige week heb ik wel DSM 5 erop gezet. Heeft dit er iets mee te maken?
Hoe kom ik er nu achter wat er aan de hand is met de NAS en hoe kan ik controleren of de schijven nog goed zijn?
Iemand enig idee waar ik moet beginnen ?
-
Heb je al met de Synology Assistant gekeken?
-
Het bovenste ledje blijft oranje en ook knipperen
Dan kan dit er aan de hand zijn:
[attachimg=1]
Welke configuratie draai je eigenlijk ? SHR (Mirror) ?
-
Bedankt voor je snelle reactie!
Heb de assistant geopend en deze zegt status: gereed
Opnieuw proberen in te loggen wat nu wel is gelukt.
Als ik dan in het DSM pagina ben (de pagina die je in de browser ziet waar je alles kan beheren) zie ik een melding ... Reden van pieptoon Volume 1 beschadigd of vastgelopen ..
In opslagbeheer zie ik dat schijf 1 is beschadigd .. We raden aan deze te vervangen door nieuwe schijven..
Ben nu dus bang dat ik echt een nieuwe harde schijf moet kopen van 3TB ...
Ik heb 2 schijven van 3TB in de DS213+ zitten.
Als ik een nieuwe schijf koop.. Kan ik die er dan gewoon inzetten? En gaat de NAS dan weer vanzelf zorgen dat de info van schijf 2 ook weer naar 1 gaat ?
Ik weet niet meer zeker hoe ik het heb geinstalleerd maar heb alles standaard geinstalleerd. Waarschijnlijk de veilige variant ..
-
Als ik een nieuwe schijf koop.. Kan ik die er dan gewoon inzetten? En gaat de NAS dan weer vanzelf zorgen dat de info van schijf 2 ook weer naar 1 gaat ?
DSM gaat dan inderdaad repareren als je dat aangeeft in beheer.
Heb je geen garantie meer op die schijven ?
-
Dacht ik ook net aan...
Ingelogd bij Coolblue en mijn bestelhistory bekeken...
Zie dat deze schijven gekocht zijn op 24-10-2012 ...
En dat er twee jaar garantie op de Seagate Barracuda zit :P
Dat is net op tijd dus als ik het zo zie... Net twee maanden binnen de garantieperiode .. ;)
Ga nu maar eens meteen met die club bellen..