Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Dimitri op 09 januari 2014, 19:37:49
-
Hallo,
Ik heb enkele mappen van mijn nas gedeeld via cloud en deze mappen dan via dropbox gelink. Zo kan ik deze van overal bereiken.
Nu als ik kijk op mijn nas staan er ongeveer 1Tb aan gegevens op, maar mijn volume zegt dat er 1.67T aanwezig is. Op mijn cloud had ik wel ingesteld dat er 32 backup bestanden mochten zijn. Heb ik nu aangepast naar 1 maar helaas blijft er veel data staan. Heb ook reeds eens proberen te wissen via de cloud mar helpt niet ...
Nu wil ik al die backupbestanden wissen, maar ik vind deze niet terug. Weet iemand waar ik die kan vinden zodat ik ze kan verwijderen en terug plaats kan creeren. Het is niet mijn bedoeling mijn nas vol te zetten met al backup bestanden !!!
Alvast bedankt !!!
-
Nu wil ik al die backupbestanden wissen, maar ik vind deze niet terug. Weet iemand waar ik die kan vinden zodat ik ze kan verwijderen en terug plaats kan creeren. Het is niet mijn bedoeling mijn nas vol te zetten met al backup bestanden !!!
Kijk in /volume1/@cloudstation/@sync/repo
-
En hoe moet ik hierin geraken. Waar kan ik dat typen dat ik daar kan in geraken ?
-
Twee mogelijkheden:
GUI:
1 - Zorg ervoor dat FTP/FTPS aangevinkt zijn in Configuratiescherm > FTP
2 - Download: http://winscp.net/eng/download.php
3 - Installeer WinSCP
4 - Start WinSCP klik op nieuw
5 - Bestandsprotocol: SCP
6 - Adres doelcomputer: <NAS-IP>
7 - Poortnummer: 22
8 - Gebruikersnaam: root
9 - Opslaan
10 - Inloggen (Password van je admin)
Telnet:
1 - Zorg ervoor dat FTP/FTPS aangevinkt zijn in Configuratiescherm > FTP
2 - Download putty.exe
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html
3 - Start putty.exe
4 - Geef je IP-adres van je NAS op
5 - Zorg dat SSH aangeklikt is
6 - Save....geef een naam in "Saved Sessions"
7 - Klik op Open
8 - Je krijgt Putty scherm met "login as:"
9 - Geef in: root <enter>
10 - password: <het password van Admin>
-
hallo,
beide zaken geprobeerd maar telkens bij de laatste stap verdwijnt dan het schermpje van het gebruikte programma ... wat zou het probleem zijn.
Het lijkt dat ik kan verbinden en inloggen maar krijg verder niks ...
-
De GUI snap ik niet waarom dat niet zou werken, ergens een foutje gemaakt ? Er wordt toch wel zeker een (fout)melding gegeven ?
De Telnet, ben ik wat vergeten, Telnet aan zetten, zie bijlage.
EN in beide gevallen: als root inloggen met password van admin !
-
Na dit laatste aan te vinken die je net toonde geraak ik verder ...
Ik kijk als ik nu bestanden terug vindt ...
alvast bedankt !!!
-
Als je niet met Linux commando's kunt werken in Telnet dan raad ik je aan de GUI aan de praat te krijgen en die te gebruiken !
-
OK.....succes 8)
-
Heb net die map gevonden (repo)
Er staan daar allemaal cijfers en letters. Zijn dit dan de bestanden? Wat mag ik dan eigenlijk wissen?
De hele map repo, enkel de letters en cijfers, ...
Ik wil niets kwijt spelen dus ...
-
Heb alle in de map repo verwijdert en heb inderdaad terug men oud bestandvolume. Ik heb echter opnieuw mijn cloud station moeten installeren om die terug te doen werken.
Ik heb de back-up files nu wel op 1 gezet.
Echter was mijn verwondering deze morgen groot als ik zag dat door het opnieuw installeren met zelfs maar 1 back-up bestand mijn volume opnieuw zo groot was geworden, zelfs zonder het aanpassen van bestanden !
Dus die cloud maakt blijkbaar al van het begin een backup aan ... Nog iemand die dit reeds tegen gekomen heeft?
-
Nog iemand die dit reeds tegen gekomen heeft?
Het is al eens eerder vermeld dat die 'repo' map een onderdeel van de werking van cloud station is. En jij bent de tweede die meld dat die map vanzelf weer verschijnt na deleten. Weer een bevestiging dat CS alles dubbel wil hebben voor een betrouwbare werking. :|
In DSM 5 zijn er weer veel veranderingen in CS aangekondigd, dus wie weet....