Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Graafsebrug op 03 juli 2021, 16:40:48

Titel: Niet gemachtigd service gebruiken
Bericht door: Graafsebrug op 03 juli 2021, 16:40:48
Beste allemaal,
Vandaag kreeg ik ineens de melding "u bent niet gemachtigd deze service te gebruiken" .
Dit gebeurde na een 3e keer inloggen en na het installeren van ds cloud.
Ik log in als admin onder mijn eigen naam; gebruiker admin is uitgeschakeld.
Er is geen 2e gebruiker met admin rechten.
Inloggen doe ik op lptp en of tablet in het zelfde netwerk als van de nas.
Na veel pogingen heb ik een paar keer geprobeerd de nas te resetten door de resetknop in 4sec in te drukken tot na de piep. Ik zag verder geen reactie op de ledjes van de nas.
Ledjes werken normaal.
Ook herstart van de nas lost het probleem niet op.
Ip adres is wel gewijzigd (was vast ingesteld) maar wachtwoord niet.
Ik kom zonder wachtwoord niet verder dan foutmelding dat account of ww ongeldig is.
Dit zowel bij admin als mijn eigen account.
Als ik mijn account met ww gebruik krijg ik weer de foutmelding "u bent niet gemachtigd service gebruiken"

Is dit herkenbaar en heeft iemand nog een suggestie?
Titel: Re: Niet gemachtigd service gebruiken
Bericht door: Birdy op 03 juli 2021, 17:29:46
Kan je alleen deze KB (https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/What_should_I_do_if_I_cannot_sign_in_to_my_DSM_account) adviseren.
Titel: Re: Niet gemachtigd service gebruiken
Bericht door: Graafsebrug op 03 juli 2021, 17:36:25
Beste Birdy,

Bedankt voor je reactie.
De oplossing die aangegeven wordt in de link KB werkt in mijn geval niet omdat ik de enige ben met admin rechten en er dus geen aanpassingen mogelijk zijn die mij wel weer toegang kan geven.
Of heb ik iets gemist?
Titel: Re: Niet gemachtigd service gebruiken
Bericht door: Briolet op 03 juli 2021, 20:14:24
Waarschijnlijk iets in de browser cache. Pak even een andere browser om dat te testen.
Titel: Re: Niet gemachtigd service gebruiken
Bericht door: Graafsebrug op 04 juli 2021, 10:08:18
Beste Briolet,
Bedankt voor je reactie maar ook dit had ik al geprobeerd.

Wel hebben we het probleem op kunnen lossen.
Schijnbaar stond er ergens ingesteld dat bij een reset het ww van de admin niet gereset werd. Waar moet ik nog even terugzoeken.
De reset knop werkte dus wel en om dat de admin door de reset wel weer ingeschakeld was hebben we het systeem met het ww van de admin kunnen benaderen en aanpassen.
In mijn account had ik een vinkje teveel aangezet bij rechten systemen default group for web service waardoor via mijn account het systeem  niet meer benaderbaar was.
Gisteren als eerste een andere gebruiker admin rechten  gegeven zodat we het systeem weer via een omweg kunnen benaderen.

Allen bedankt voor de interesse en reacties.