Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: pappa op 16 mei 2018, 14:47:53

Titel: Niet meer kunnen inloggen
Bericht door: pappa op 16 mei 2018, 14:47:53
Ik heb een Synology NAS DS216. Daar kon ik via adres 192.168.0.20:5000 altijd bij komen om een backup te maken. Nu krijg ik een fout melding dat de pagina niet te vinden is. Ik heb de reset knop 4 seconden ingedrukt. Via Synology asisstent kom ik op 192.168.0.104 te NAS weer tegen. Kies ik voor verbinden dan krijg ik weer de pagina niet gevonden en als ik de mappen wil bekijken dan wordt een wachtwoord gevraagd. admin en leeg is niet goed net zoals alle andere accounts die ik probeer.
Iemand nog een idee hoe ik weer in de NAS kan komen.
Titel: Re: Niet meer kunnen inloggen
Bericht door: Birdy op 16 mei 2018, 14:53:48
Citaat
Iemand nog een idee hoe ik weer in de NAS kan komen.
Probeer eerst eens in te loggen als admin zonder password, wijzig daarna het password van admin.
Titel: Re: Niet meer kunnen inloggen
Bericht door: pappa op 16 mei 2018, 15:43:03
Birdy, bedankt voor je reactie. Inmiddels merk ik dat na een keer opnieuw opstarten van de PC ik wel bij de mappen kan met het oude account en wachtwoord. De reset van 4 seconden met pieptoon heeft dus niet het account veranderd. Probleem blijft dat ik niet in de NAS kan inloggen. Het lijkt alsof een update van de NAS web server vast geslagen is. Als ik de harddisken er uithaal kan ik dan op de een of andere manier een reset naar fabrieks instellingen doen zonder dat de data geformatteerd wordt? Of  is dan een versleuteling weg?
Titel: Re: Niet meer kunnen inloggen
Bericht door: Birdy op 16 mei 2018, 17:03:05
Citaat
De reset van 4 seconden met pieptoon heeft dus niet het account veranderd
Ik weet niet welk DSM account gebruikt wordt in Windows maar, het password van admin moet zijn gewijzigd naar "leeg" dus, geen password nodig om in te loggen.

Citaat
Het lijkt alsof een update van de NAS web server vast geslagen is.
Welke update ?
En wat bedoel je met "web server vast geslagen" ?

Citaat
Als ik de harddisken er uithaal kan ik dan op de een of andere manier een reset naar fabrieks instellingen doen
Als je de HD's eruit haalt, dan kun je geen reset naar fabrieks instellingen doen.

Citaat
zonder dat de data geformatteerd wordt?
Als die reset wel mogelijk zou zijn en je HD's zijn eruit, dan is dit natuurlijk een onzinnige vraag. ;)
 
Titel: Re: Niet meer kunnen inloggen
Bericht door: pappa op 16 mei 2018, 17:47:29
Birdy,
Inderdaad zou het zo moeten zijn dat na een reset het wachtwoord openkomt met account admin. Niet dus. Wel het IPadres is veranderd. Zelfs niet na 3x resetten.
Ik ga er vanuit dat de Synology automatisch een update doet van wat nodig is. (zo heb ik hem ingesteld) Maar als er nu een software pakket foutief geinstaleerd wordt? Het pakket dat b.v. de openingsscherm moet tonen, als dat niet werkt kan ik dus het openingsscherm niet benaderen maar wel de mappen. Http:// doet het niet maar file:// wel.
Waarom kan je geen reset naar fabrieks instelling doen zonder harddisk? Is er geen bios? Staat alles op de harddisk? Ik wil dus de bios naar fabrieks instelling zetten, niet de harddisken.
Titel: Re: Niet meer kunnen inloggen
Bericht door: pappa op 16 mei 2018, 18:03:54
Inmiddels gevonden dat bij een 'harde' reset de data zou moeten blijven. Dat ga ik dus morgen proberen.
Bedankt voor het mee denken.
https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t3
Titel: Re: Niet meer kunnen inloggen
Bericht door: Birdy op 16 mei 2018, 19:19:08
Ja, maar dat is niet een reset naar fabrieks instellingen :lol: