Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Nikonias op 17 september 2013, 14:00:32

Titel: Nieuw, Newbie en niet uitkomend met m'n NAS
Bericht door: Nikonias op 17 september 2013, 14:00:32
Nieuw hier op het forum, al ben ik al langer aan het lezen hier over mijn NAS.

Een maand of 4 terug kocht ik mij een DS213, 2x WD 3T HD's met de bedoeling deze in mijn netwerk te plaatsen. Helemaal happy dat dit me gelukt was, ben ik ik er mee aan de slag gegaan. Totdat ik na 6 weken plotseling de NAS in de verkenner van Windows niet meer kon vinden. Aangezien er meerdere PC's met de NAS werken een controle uitgevoerd en bleek dat maar één PC het probleem heeft. (En da's uiteraard de belangrijkste om met de NAS te werken).
Contact gehad met de helpdesk, maar daar kom ik niet verder meer mee.

Dus de vraag: Weten jullie hoe ik mijn NAS weer zichtbaar kan krijgen in mijn Windows 7 verkenner. Mijn Virusscanner is McAffee, die kan nog wel eens de boosdoener zijn, want die is verder ook niet aanwezig in huis, maar mijn kennis is dermate klein, dat ik geen idee heb waar ik allemaal instellingen en waarvoor dien te veranderen.
Als iemand mij in begrijpelijk Nederlands zou kunnen helpen, heel graag...
Titel: Re: Nieuw, Newbie en niet uitkomend met m'n NAS
Bericht door: Robert Koopman op 17 september 2013, 15:17:25
Is die ene PC misschien niet gewoon geblokt?
Drie keer fout inloggen en dit kan gebeuren.
Log met een wel werkende PC in op de NAS en ga naar het Configuratie scherm en klik daar op IP blokkade.
Daar kan je de lijst er geblokte IP adressen inzien, wie weet staat er een intern adres tussen.
Titel: Re: Nieuw, Newbie en niet uitkomend met m'n NAS
Bericht door: Nikonias op 17 september 2013, 15:29:57
Nope... geen blokkade, geen enkel IP-adres wordt vemeld BTW. Met de werkPC kan ik ook gewoon de NAS bereiken, alleen NIET via de windowsverkenner en da's wel erg veel gemakkelijker dan het web.
Titel: Re: Nieuw, Newbie en niet uitkomend met m'n NAS
Bericht door: wolfpins op 17 september 2013, 18:02:34
Hallo,
Ik heb dat ook aan de hand gehad toen heb ik het admin account ingeschakeld en toen kon ik wel verbinding krijgen daarna account weer uit geschakeld en het blijft gewoon werken ik hoop dat je hier wat aan hebt.

M.v.g. Niel