Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: poertje op 12 augustus 2014, 23:03:28
-
Ik heb voor het eerst een DS214play aangeschaft.
In mijn netwerk heb ik op mijn laptop en op mijn desktop DSM 5.0 geïnstalleerd.
Op mijn smartfoon en op mijn tablet heb ik DS cloud geïnstalleerd.
Via admin heb ik op alle apparaten toegang tot Cloudstation.
Wordt ergens een bestand van het Cloudstation gewijzigd, dan wordt dat op alle aangesloten apparaten aangegeven en gewijzigd.
Om beveiligingsredenen heb ik in de "system default groep" nu een nieuwe administrator aangemaakt met dezelfde rechten als admin en daarna admin uitgeschakeld.
Ik kan met de gegevens van de nieuwe administrator via mijn laptop en via mijn desktop inloggen op mijn DiskStation DS214play, maar krijg direct de melding van Cloudstation op de taakbalk: "Status niet normaal".
Met de gegevens van de nieuwe administrator kan ik niet meer via DS cloud met m'n smartfoon en met mijn tablet inloggen (Rechten kwestie).
Met andere woorden: moet ik wel om beveiligingsredenen mijn admin uitschakelen, of moet ik op een andere manier beveiligen?
Ik ben zeer benieuwd.....
poertje
-
Ik heb het wel gedaan. Ik hou er niet van om een account op mijn apparaat te hebben die admin heet. Dat is naast root een van de eerste namen die ze scannen. Maar vreemde melding die je krijgt. Die ken ik nog niet.
-
Ik denk eerder dat je je nieuwe admin nog niet voldoende rechten hebt gegeven. Ik zou alle rechten van oude en nieuwe admin even met elkaar vergelijken.
-
r00n,
Dank je wel voor je snelle reactie.
Ik heb een andere naam voor admin gemaakt met volgens mij dezelfde rechten als admin.
Alles wat bij admin stond aangevinkt heb ik ook bij de nieuwe naam aangevinkt....
-
Hofstede,
Dank je wel voor je snelle reactie.
Alles wat bij admin stond aangevinkt heb ik ook bij de nieuwe naam aangevinkt....
-
Ik begrijp uit je eerste post dat je CloudStation aangemaakt hebt met behulp van het oude admin account? Volgens mij is CloudStation gebruikersafhankelijk. Dat wil zeggen dat je CloudStation op je PC moet koppelen aan het nieuwe account, heb je dat gedaan?
-
Hofstede,
Dank u wel voor de weer snelle reactie.
Ik heb eerst Cloudstation geinstalleerd met mijn oude account admin.
Zou u mij kunnen aangeven, hoe ik het Cloudstation aan het nieuwe account koppel?
Met vriendelijke groet,
poertje
-
Kijk even naar deze tutorial:
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/529
Ik weet niet of je op de PC instellingen van CloudStation kunt aanpassen en daarmee de gekoppelde gebruiker. Anders moet je mogelijk het eerst deïnstalleren en dan opnieuw installeren.
-
Hofstede,
Dank je wel voor je snelle reactie.
Inderdaad.
ik heb CloudStation eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd met mijn nieuwe administrator account.
Als ik nu in de taakbalk op de Instellingen van het icoontje CloudStation klik, krijg ik nu ook de naam van het nieuwe administrator account te zien.
Ik krijg nu de ook mededeling, dat het "CloudStation is bijgewerkt" i.p.v. "Status niet normaal".
Nu doet zich echter het volgende voor, dat ik met de toetscombinatie "Win" + "E" (verkenner) geen toegang meer heb tot mijn \\DiskStation.
Ik heb de router gereset, maar ook dan krijg ik geen rechtstreekse toegang (zie bijlage).
Misschien heeft u hier ook nog een oplossing voor?
Ik ben benieuwd....
-
Kijk even op je PC in Configuratiescherm->Gebruikersaccounts->Uw referenties beheren->Windows referenties.
Daar zijn waarschijnlijk referenties naar je NAS met je oude account opgeslagen. Die moet je verwijderen.
-
Hofstede,
Fantastisch!!
Ook deze suggestie werkt.
Ik heb de referenties bewerkt met m'n nieuwe account en wachtwoord.
Het geheel opgeslagen en het werkt als een tierelier!!
Ontzettend bedankt!!
Met vriendelijke groet,
poertje
-
Mooi zo.
-
Ook ik heb de melding "Status niet normaal" gehad, zowel op PC als laptop. Ik wist niet waarom deze melding plots verscheen.
Wat bleek later: op de NAS van een gebruiker (met alle rechten) het password gewijzigd.
Oplossing in mijn geval: (via taakbalk ofzo) ga naar Cloudstation => Instellingen => Verbinding bewerken en voer het nieuwe wachtwoord in voor deze gebruiker.
Het probleem was hierna verholpen.
Hopelijk kan deze oplossing een bijdrage leveren zonder het omslachtig herinstalleren. In mijn geval werkte het gewoon goed.