Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: vriesha op 28 januari 2016, 21:24:37
-
Hallo,
Ik kwam er zojuist achter dat er in Package Center onder "Alles" geen packages meer worden weergegeven. Onder "gemeenschap" en "geinstalleerd" nog wel maar de rest krijg ik de melding dat alle pakketten zijn bijgewerkt.
Komt iemand dit bekend voor en is hier een oplossing voor?
Thx en groet! :)
-
Dat KAN wel eens voor komen (hab dat ook wel eens), even op Vernieuwen klikken.
-
Het rare is dat ik dat al een paar keer heb gedaan en zelfs de NAS opnieuw heb opgestart. Ik heb het trouwens op beide NAS'sen. Heb er twee...
-
Kan je NAS(sen) wel controleren of er een DSM update is ?
Configuratiescherm > Bijwerken & herstellen > DSM bijwerken.
Wat is dus de status ?
-
Hij kan wel online checken en vervolgens krijg ik de melding dat Uw DSM-versie is up-to-date
-
Hm....dus wel internet....
Probeer eens 8.8.8.8 als DNS Server in: Configuratiescherm > Netwerk > Netwerkinterface > LAN 1 > Bewerken.
-
Net even geprobeerd, maar helaas :'(
-
Zeeeeeeeeeer merkwaardig dan. :S
Ik heb net even gekeken maar, ik zie bij "Alles" wel alles.
Als je selectief kijkt, b.v. "Backup-up", dan zie je ook niets ?
-
Haha het is wel een apart probleem en het rare is dat ik het op beide ds112j's heb.
Onder download, multimedia etc heb ik ook niets. Maar het rare is dat ik onder Gemeenschap dus wel de third party apps zie staan. Het gaat dus echt om de apps van synology zelf. Ik wil namelijk VPN server installeren en dat lukt nu dus niet 8)
-
Ik heb werkelijk GEEN idee :!:
Maar, kan je wel verder helpen met VPN Server, hier downloaden (http://dedl.synology.com/download/spk/VPNCenter/1.2-2456/VPNCenter-88f628x-1.2-2456.spk) en handmatig installeren. ;)
-
Super, thx doe ik het eerst wel op die manier :D
-
Dit heb ik gisteren op mijn DS210j ook geconstateerd; helemaal geen applicaties om te instaleren. Nooit niet gezien voor de update naar DSM5.2-5644 v3
Op mijn DS1513 geen enkel problem.
Externe pakketbronnen (http://packages.synocommunity.com) werken wel.
Dit lijkt dus een problem op sommige Synoplogy modellen in combinatie met de packet bron van Synology zelf.
Inmiddels een ticket ingelegd
-
Thx voor je terugkoppeling. Ik ben benieuwd wat er uit je ticket naar voren komt.
Groeten!
-
Hoe kun je trouwens "eenvoudig" een ticket aanmaken bij Synology? Dan maak ik ook een ticket aan.
Een collega van mij heeft ook een DS112j en ervaart hetzelfde probleem. Het lijkt dus een structureel iets
-
Ik heb sinds DSM 5.2-5644 Update 3 ook hetzelfde probleem op mijn DS212.
Alleen geïnstalleerde packages en 3rd party zijn zichtbaar.
Alle eigen synology packages komen niet te voorschijn, krijg het teken te zien van "alle pakketen zijn geïnstalleerd"
Alles is dus leeg en ik kan niets installeren.
Handmatige refresh of opnieuw opstarten werk ook niet.
-
Zie hier ook mijn reactie in deze Topic. (http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-2/dsm5-2-problemen-met-web-server-en-phpmyadmin/msg181563/#msg181563)
-
Hoe kun je trouwens "eenvoudig" een ticket aanmaken bij Synology?
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
-
Thx Birdy!
-
Gisteren geupgrade naar DSM 5.2-5644 Update 3 en sindsdien hetzelfde probleem met Package Center: "Alle pakketten zijn geinstalleerd". Ik heb een DS210J. Nooit dergelijke problemen gehad, lijkt mij een DSM bug dus...
-
hier geen problemen me zowel op de 414 niet en ook niet op 214 werk alles en kan ik alles installeren als ik zou willen
-
Het probleem met package center, voor bepaalde oudere DS modellen, is opgelost althans, ik had dezelfde problemen met m'n TEST DS: Getest: DSM5.2, initial release, update 1 en update 3.
Neem aan dat het probleem nu ook voor de anderen is opgelost. ;)
-
Gisteren ticket aangemaakt bij Synology. Nog niks terug gehoord maar vandaag nog eens Package Center geprobeerd.
Alle pakketten worden nu weer getoond dus het lijkt idd opgelost.
-
Hey,
Klopt gisteren was ik er nog niet aan toe gekomen om te reageren, maar het probleem is inderdaad opgelost. Ik heb ook een ticket ingediend maar nog niets gehoord, ik vermoed dat ze snel de repository weer geactiveerd hebben. Het leek erop dat deze gewoonweg niet te benaderen was voor bepaalde modellen?
In ieder geval het topic kan gesloten worden. Dank allen! :D
-
Op navolging van mijn ingediende ticket heb ik onderstaande bericht nog gekregen van Synolgy:
Thank you for contacting Synology Support.
Our package center server have some problem in few days ago, there should be no problem now. If you still can't see any package.
Please change the DNS setting of NAS to 8.8.8.8, then reboot the NAS and check the package center again.
Usually, the gateway and DNS should be your router's IP address, and we suggest to use a Public DNS server as DNS server instead of your Router.
Please can set up DNS server to 8.8.8.8 or 8.8.4.4 (Google's public Server) in Control Panel > Network.
Thank you.
-
Het probleem met package center, voor bepaalde oudere DS modellen, is opgelost
Nou, ondertussen zijn ze weer terug blijkbaar :)
Zojuist bij allebei de DS112j's de update 4 gedaan en ik zie zojuist dat Package Center zegt 'Alle pakketten zijn geïnstalleerd'.
Ticket aanmaken naar Synologie enige optie dus? (dan moet ik weer paar dagen wachten met verder fixen van mijn tweede NAS :( )
-
Heb je gecontroleerd of je default gateway en je DNS goed staan?
-
Tja, ik heb zojuist ook een update 4 gedaan op een DS112J en ja hoor, package center laat geen pakketten meer zien en meldt "alle pakketten zijn geinstalleerd". Uit dit forum begrijp ik dat het een oud probleem is, wat nu weer terug komt??
De opmerking over default gateway en DNS snap ik niet. Als het voor de update 4 werkte en nu niet meer, dan hoef ik toch niet naar instellingen te kijken?
Op mijn 2e server, een 112+ heb ik na update 4 geen problemen...
Ik wacht met belangstelling op de oplossing!
-
Heb je gecontroleerd of je default gateway en je DNS goed staan?
Standaard gateway staan allebei op het modemadres, dus dat klopt (handmatig instellen staat uit)
DNS staat ook uit, wat volgens mij ook gewoon zo hoort want daar zit ik nooit aan.
Als er blijkbaar nog iemand is met dit probleem lijkt het toch weer in een update te zitten (zoals vorige keer naar ik begrijp).
Ik zal dus even zoeken hoe ik een ticket aanmaak.