Synology-Forum.nl

Overige software => DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding => Topic gestart door: jomi op 19 september 2018, 11:13:02

Titel: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 19 september 2018, 11:13:02
Weet er iemand hoe ik het paswoord van mijn QuickConnect.to/--  kan wijzigen?
Waar is het te vinden?

alle hulp is welkom
Rnx
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Wyodor op 19 september 2018, 11:16:23
Quickconnect heeft volgens mij geen wachtwoord.

Het verbindt met je NAS en daar log je in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Je kan het uiteraard verifieren op de plek waar je Quickconnect instelt. Op je NAS.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 19 september 2018, 11:16:50
QC is alleen maar een link, daarna zal je gewoon moeten inloggen als gebruiker dus, wijzigen doe je in Configuratiescherm > Gebruiker
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 19 september 2018, 11:33:04
als ik het goed begrijp dan is het hier dat het moet gebeuren ( zie bijlage)
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Robert Koopman op 19 september 2018, 11:36:00
Dat is gewoon het wachtwoord van een dsm gebruiker.
Heeft verder niets met quickconnect te maken.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 19 september 2018, 11:37:20
als ik het goed begrijp dan is het hier dat het moet gebeuren ( zie bijlage)
Klopt dus
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 19 september 2018, 11:41:06
Ok bedankt Birdy

Volgens Robert zou het dus niet zo zijn!

ik ken er totaal niets van
zal het maar proberen en zien wat ervan aan is

Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Robert Koopman op 19 september 2018, 11:51:52
Jij maakt van buitenaf verbinding met je nas via quickconnect?
En dan wil je inloggen?
Dan log je toch in met een dsm gebruiker/wachtwoord?
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Wyodor op 19 september 2018, 11:56:12
Toch raar dat u het vraagt, want in dit topic weet u wel hoe het moet.

https://www.synology-forum.nl/photo-station-blog/foto's-verwijderen/msg157247/#msg157247
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Briolet op 19 september 2018, 12:20:43
Ok bedankt Birdy

Volgens Robert zou het dus niet zo zijn!

Volgens mij praten jullie langs elkaar. Als ik naar de oorapronkelijke vraag kijk, heeft Birdy |(in zijn eerste reactie) en Robert en Wyodor gelijk. (Birdy's 2e reactie niet)

Quickconnect kent geen wachtwoord. Net als een gewone url geen wachtwoord kent.  Je hebt alleen een gebruikers account met wachtwoord bij Synology waar de instellingen aan QuickConnect kunt aanpassen en je hebt gebruikerswachtwoorden voor de nas zelf. Maar dat laatste heeft niets met QuickConnect te maken.

Bovendien heet het niet "paswoord" maar "wachtwoord". Als je op dat laatste woord in Help zoekt, komen al je antwoorden wel boven drijven.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 19 september 2018, 12:36:09
Volgens mij praten jullie langs elkaar. Als ik naar de oorapronkelijke vraag kijk, heeft Birdy |(in zijn eerste reactie) en Robert en Wyodor gelijk. (Birdy's 2e reactie niet)
Hoezo niet ? Als m'n 1e reactie goed is, dan is m'n 2e reactie toch ook goed ?
Daar wijzig je toch het wachtwoord van een DSM Gebruiker waarmee je inlogt in DSM, ook al is dat via met QC ?

[attachimg=1]

Tenzij TS z'n Synology Account (https://account.synology.com/nl-nl) bedoelt, maar dat is dan heeeeel onduidelijk geformuleerd. ;)
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Briolet op 19 september 2018, 13:28:34
Een gebruikersachtwoord is geen QuickConnect wachtwoord. Je kunt altijd een QuickConnect verbinding maken zonder wachtwoord. Iedereen die het QuickConnect adres kent komt op die inlogpagina.

Jouw 2e reactie gaat over het gebruikerswachtwoord.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 19 september 2018, 13:36:42
ja idd Briolet,
ik en mijn vrienden die het QAdres hebben komen altijd op de inlog pagina terecht.
ze kennen allemaal het wachtwoord om in te loggen
het vermoeden bestaat dat het wachtwoord gelekt is en daarom zou ik graag dat wachtwoord wijzigen
en dat is nu juist mijn probleem
weet niet waar het te vinden is en hoe het moet
hopelijk kan mij iemand op weg helpen
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Wyodor op 19 september 2018, 13:44:56
Hebben u en uw vrienden een eigen gebruikersnaam en wachtwoord of wordt er 1 gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt?

Zo ja, dan weet u toch het wachtwoord van de gebruiker.

En als u er niet uitkomt verandert u ALLE wachtwoorden. Gewoon het rijtje met gebruikers afgaan.

En u weet waar u het moet doen. U leverde zelf het plaatje.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 19 september 2018, 14:06:44
Een gebruikersachtwoord is geen QuickConnect wachtwoord. Je kunt altijd een QuickConnect verbinding maken zonder wachtwoord. Iedereen die het QuickConnect adres kent komt op die inlogpagina.

Jouw 2e reactie gaat over het gebruikerswachtwoord.
Ik weet echt wel hoe QC werkt hoor.
Het gaat er toch om, om uiteindelijk te kunnen inloggen in DSM met het gebruikerswachtwoord?
Of ben ik nu gek.

Maar goed, ik laat het hier maar bij.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Hofstede op 19 september 2018, 15:29:41
Maak anders even een afdruk van het login scherm. Dat zegt misschien meer.  8)
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 10 oktober 2018, 13:40:10
excuseer om het niet meer beantwoorden
was plots opgezadeld met een heel erge infectie op de luchtwegen en ben nog steeds herstellend hiervan
maar het lukte me om het wachtwoord te veranderen en het werkte prima tot deze morgen
plots kan niemand meer inloggen met qc  melden de leden van de groep.
ik werk nog steeds met versie 6.2 en heb nergens liggen aan prutsen
ik kan wel nog met mijn administrator inloggen heb dus toegang tot het volledige systeem
bijgesloten het scherm dat we te zien krijgen als we proberen in te loggen met QC
de zaken die hierin staan heb ik bekeken en blijkbaar staan deze juist (net zoals het was toen het wel nog werkte)
heb intussen eens de router en de nas gereset maar alles blijft zoals het was   geen connectie te maken via QC
 :?: :?:
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 10 oktober 2018, 13:43:48
Zet QC eens uit en weer aan.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 10 oktober 2018, 13:53:42
dag Birdy,

qc uitgezet nas afgesloten en weer opgestart qc verbinding weer aangezet
proberen verbinding te maken via qc maar krijg weer hetzelfde scherm te zien
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 11 oktober 2018, 09:39:14
goede morgen,
als ik in het configuratiescherm>quickconnect>geavanceerd ga en daar ook photo station aanvink en dit opsla en dan de quick link gebruik met het toevoegsel /photo  dan werkt de qc wel en kom ik uiteraard terecht op dit onderdeel.

zie bijlage

maar de qc voor bestanden delen vertikt het om te werken en laat het nu juist deze zijn die we nodig hebben
nog niemand een idee wat er zou kunnen mis zijn of hoe het op te lossen

Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 11 oktober 2018, 09:43:42
Hm...vreemd dus, QC op zich werkt gewoon.
Vink Bestanden delen dan eens uit en save.
Vink dan weer aan en save.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 11 oktober 2018, 09:46:21
Goede morgen Birdy,

Dit gedaan en nee hoor dat kraam vertikt het om terug te werken
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Ben(V) op 11 oktober 2018, 10:00:24
Met jouw instelling mag je alleen via quickconnect bij photo station en bestandendelen.
Die laatste zou ik persoonlijk eerder uitzetten, want die is bedoelt om je gedeelde mappen via het internet beschikbaar te hebben en dat wil je meestal helemaal niet.

Wat jij wilt is bij de DSM desktop komen(vermoed ik) dan moet je dus bij quickconnect DSM aanvinken.
En als je zegt dat je niet hebt zitten prutsen kan dat niet waar zijn want default gaan alle vinkje aan als je quickconnect voor het eerst activeert.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 11 oktober 2018, 10:05:38
Uit je PB heb ik begrepen dat andere QC links, van Bestanden delen, wel werken.
Ik heb het idee dan die link "broken" is, je zou de bestaande kunnen verwijderen en een nieuwe kunnen maken.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 11 oktober 2018, 10:12:33
Dag Ben,

in qc staat normaal gezien enkel bestanden delen hoor al de rest is afgevinkt
dit is al zo sinds het begin ik met de nas werk
de qc link is enkel toegankelijk voor de leden van onze fotoclub
hadden nooit eerder problemen ermee tot een tijdje geleden plots enorm veel traffic was op de nas wat niet meer normaal was
daarom toen de vraag hoe het wachtwoord wijzigen. wat ik gedaan heb en alles werkte weer perfect
tot gisteren

voor de qc voor de leden kan ik DSM niet aanvinken want dan hebben ze toegang tot het ganse systeem en dat is niet de bedoeling
enkel de aangevinkte mappen die betrekking hebben op de foto club mogen ze zien

bedankt voor het mee helpen denken
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 11 oktober 2018, 10:18:32
hoe doe ik dit dan het beste
heb het ID even verandert, status staat dan ook op verbonden maar dat is met de vorige ID ook zo
maar een verbinding maken lukt nog steeds niet
oude ID weer terug gezet
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 11 oktober 2018, 10:26:11
Ik bedoelde, de bewuste link van "Bestand delen" in File Station.
Dus, het delen van dat bestand opheffen in File Station en daarna weer opnieuw delen, dan krijg je waarschijnlijk een nieuwe link.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 11 oktober 2018, 12:06:04
In je PB heb je de niet werkende link gegeven en de wel werkende link.
Ik heb gekeken waar die links op uitkomen.
Ter info: QC maakt gebruik van RELAY-Servers.

De goed werkende link komt uit op een Server in Frankrijk.
De niet goed werkende link komt uit op een Server de US, die had ik niet verwacht.
Waarom, geen idee.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 11 oktober 2018, 13:01:23
ja idd Birdy,

Dat is ons ook al opgevallen soms komen de linken uit Duitsland en soms uit Frankrijk
Maar het werkte altijd en dat was het bezonderste. Van mij mogen ze komen vanwaar ze willen als die ene maar terug wil werken ;)
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Ben(V) op 11 oktober 2018, 13:19:34
Waarom is heel simpel, het zijn gewoon proxy servers die over de wereld verdeelt zijn.
Je krijgt een link van de server die op dat moment het snelst antwoordt geeft.

Normaal is dat de dichtsbijzijnde maar als die het druk heeft (of het pad ernaartoe) dan is een andere sneller.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 11 oktober 2018, 13:23:42
Dat snap ik ook wel, echter, dat de niet werkende in de US uitkomt, is mij een raadsel.
De ene link opgestart, komt in FR uit en werkt, direct daarna de tweede gestart, komt uit in de US en werkt niet en dat had ik dus niet verwacht.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Briolet op 11 oktober 2018, 13:29:03
Tijdelijke drukte bij aanmaak van de link mag helemaal geen reden zijn om de link via een andere server te laten lopen. De aanmaak is nml maar een momentopname en geen garantie dat die server nog steeds laagbelast is als de link gebruikt wordt. Zeker ook omdat het gebruikt vaker dan éénmalig kan zijn. b.v. omdat meerdere mensen die downloadlink krijgen.

Als dat idd zo werkt bij Synology, zit er iets goed fout in het QC beleid bij Synology.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Ben(V) op 11 oktober 2018, 16:37:21
Dat heeft niets met een bewuste reden te maken die server kunnen allemaal reageren.
Hoeft ook helemaal geen drukte op een server te zijn, het kan zomaar zijn dat bij toeval het internet verkeer naar Frankrijk trager is dan naar Amerika.
Frankrijk is wel dichterbij maar Amerika zit rechtstreeks op het AMS knooppunt in Nederland dus veel verschil in snelheid is er dan niet.
Dat het zo werkt heeft als voordeel dat er redundancy is voor als ergens een sever uitvalt.
De sever die het snelst te bereiken is zal de link aanmaken.

Gewoon normale manier van werken, google doet dat ook zo.

Dat die Amerikaanse link niet werkt heeft hier in ieder geval niets mee te maken.
Ik heb ook wel links vanuit Amerika gehad en die werken prima.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 15 oktober 2018, 16:43:25
Hallo,

Daar ik zelf het probleem na alle raad niet kon oplossen heb ik contact genomen met SYNOLOGY zelf.
Onderstaand hun antwoord ontvangen en dit reeds na 1 dag, goede servive
Maar jammer genoeg is blijkbaar hun probleem nog niet opgelost wat ik ook heb laten weten.

-----------------
Ik dank u voor het contacteren van de ondersteuning en voor de interesse in onze producten.

We ondervinden momenteel een probleem met onze Quickconnect-servers.

Schakel normaalgesproken de Quickconnect-service uit in het Configuratiescherm -> Quickconnect en schakel het vervolgens weer in. Dit zou het probleem moeten oplossen.

We werken momenteel aan het oplossen van dit probleem.

Mijn excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groeten

William Eudes

Technical Support

------------------------

Hopelijk hebben andere gebruikers hier ook wat aan
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Robert Koopman op 15 oktober 2018, 16:51:44
Dat klinkt meer vanwege de laatste DSM update.
QC even uit- en weer aanzetten is daar de oplossing voor.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Briolet op 15 oktober 2018, 17:46:05
Wat heeft QuickConnect nu met het Wachtwoord te maken. Wachtwoord kun je ook zonder QC aanpassen.

Ik heb zelf nog nooit een QC account aangemaakt, maar sinds de invoering zijn er steeds weer storingen mee. Ik zou me eens inlezen in DDNS. Dat is een stabiel protocol dat universeel bruikbaar is. Veel handiger en ik heb er nog nooit een storing mee gehad.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 15 oktober 2018, 20:25:27
nee dus Robert
afwachten hoe ze het bij synology zelf zullen oplossen
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 15 oktober 2018, 20:32:45
Briolet

de leden van onze groep hebben wel degelijk een wachtwoord nodig om via de QC link te kunnen inloggen in het hun toegewezen gedeelte.
Afwachten en zien hoe synology het probleem kan oplossen.
Heb al heel wat tips gekregen  en commentaar gelezen waarvan er toe nu toe niks bruikbaars was.
zullen het dus maar aan de technische support van synology over laten
als zij het probleem niet zullen vinden en oplossen wie dan wel
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Briolet op 15 oktober 2018, 20:48:33
Nogmaals: Quick Connect heeft geen wachtwoord nodig. Ook niet voor de gebruikers. Het enige wat Quick Connect doet is je naar de inlogpagina te sturen. Maar die inlogpagina kun je ook via een andere methode bereiken. Wat denk je hoe ik de nas gebruik. Ik heb nog nooit een QC ID aangemaakt en toch kan ik inloggen.

Het wachtwoord invullen komt pas nadat je op de inlogpagina zit.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 15 oktober 2018, 21:07:37
Briolet ja dat kan dus allemaal zijn zoals jij het zegt ga daar niet over redetwisten met mijn beperkte kennis
kun je mij dan even stap voor stap uitleggen hoe ik het zou moeten configureren volgens jou methode
dat zou fijn zijn
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 18 oktober 2018, 16:33:11
?? Briolet
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Briolet op 18 oktober 2018, 16:51:51
Die vraag had ik a beantwoord, voordat je hem stelde. Dus was er geen reden om te reageren.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: jomi op 19 oktober 2018, 09:46:43
"kun je mij dan even stap voor stap uitleggen hoe ik het zou moeten configureren volgens jou methode
dat zou fijn zijn"

dank u Briolet daarmee weet ik genoeg!

intussen is het probleem opgelost en werkt het weer feilloos zoals voorheen.
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Robert Koopman op 19 oktober 2018, 09:50:46
Hoe heb je dan het wachtwoord van quickconnect gewijzigd?
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Birdy op 19 oktober 2018, 10:09:34
jomi heeft inmiddels z'n Forum account opgezegd.
[attachimg=1]
Titel: Re: paswoord wijzign
Bericht door: Robert Koopman op 19 oktober 2018, 10:41:07
Ik zie het  :)

Nu blijven wij achter met de vraag hoe je toch dat wachtwoord kan wijzigen  8)