Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: scollie op 23 april 2013, 22:43:18
-
Ik heb gisteren een update naar 4.2-3211 gedaan en opeens krijg ik allerlei foutmeldingen van php
Iemand enig idee
Hans
-
Na de update kan opeens bepaalde files niet meer gevonden worden waar moet ik zoeken of veranderen
toch wel slordig dat na zo een update het niet meer werkt, kan ik nog downgraden. (als het dan wel werkt)
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/syno/php/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20090626/apc.so'
-
Vreemde zaak hoor ... ik heb div. php-packages draaien (COPS, phpMyAdmin etc) en die werken na de upgrade allemaal nog flitsend.
Maar wat voor PHP gebruik jij ? Niet de meegeleverde versie 5.3.21 zo te zien ...
Dat bestand staat bij mij namelijk in /lib/php/extensions/apc.so
Ik heb de folder /usr/syno/php/ niet eens op m'n systeem staan.
-
Goner,
Ik heb vorig jaar die syno 213+ gekocht en daar niets aan geupdate of veranderd na de dsm update naar versie 4.2-3211 en nu dus de melding dat ie bepaalde php bestanden niet kan vinden is er overigens niet een programmatje om in de directory te kijken en bestanden te editen (zeg maar net zoals in verkenner) ik blijf dit een crime vinden
Kan ik misschien ergens php opnieuw installeren
Hans
-
Gewoon een ticket aanmaken bij synology. Als het door een update komt, moeten zij het maar oplossen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Luke waar kan ik die ticket aanmaken
Hans
-
Luke waar kan ik die ticket aanmaken
Hans
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
-
Dank je wel ik ga het proberen
-
Ik heb vorig jaar die syno 213+ gekocht
Welke versie van DSM stond er toen op ??
-
Weet ik echt niet meer ik denk de versie die voor deze versie was
Hans
-
Vind het heel vreemd dat jouw PHP blijkbaar op heel andere locatie geinstalleerd is dan in mijn DSM 4.2 ...
Volgens de release notes zou je php 5.3.21 moeten hebben (heb ik ook).
Kun je deze code
<?php
phpinfo();
?>
in een bestandje index.php zetten en op je website zetten en openen in een browser ?? Ben wel benieuwd naar de output ...
Voor welke packages gebruik je overigens PHP ?? Of heb je zelf iets gemaakt ?
-
http://83.81.68.102:85/
Hans
(Kon niet de gehele output plaatsen)
-
Ik draai mijn website waarop ik de output van mijn zonnepanelen kan focussen
Lijkt een beetje hierop http://83.81.68.102:85/piko.php (de index.php heb ik net veranderd) ;)
Hans
-
Je php-info ziet er goed uit (in ieder geval zoals de mijne) en is de juiste versie.
Blijft het vreemd dat je errors krijgt die verwijzen naar /usr/syno/php/lib/php/, want die bestaat bij mij niet eens (alhoewel hij wel in de php-info staat).
Haal je adres maar weg, lijkt me niet goed om dat bekend te maken. Screenshots of zo is beter.
-
Is er anders misschien iemand die mij remote kan helpen, met het oplossen van mijn probleem (wil daar best wel wat voor betalen)
Hans
-
Dus je betaalt liever een amateur dan het gratis door een professional op te laten lossen? Als je een ticket had aangemaakt dan was het al opgelost geweest ;-)
Maar dat is mijn menig, ik zou dit zelf niet proberen te fixen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Beste Luke ik heb die ticket allang al aangemaakt, ik weet echter niet hoe lang zoiets gaat duren, maar dat klinkt hoopvol dat ze volgens jou snel reageren.
(ik heb jammer genoeg nooit zoveel vertrouwen in tickets bij grotere bedrijven maar misschien is Synology een uitzondering)
Krijg ik daar overigens bericht van van Synology, ik zie overigens wel meer meldingen met dit probleem alleen geen oplossingen
Ik wacht af
Hans
-
Dus je betaalt liever een amateur dan het gratis door een professional op te laten lossen? Als je een ticket had aangemaakt dan was het al opgelost geweest ;-)
Opgelost in 2 dagen ??
Eerlijk gezegd zou ik ook eerst proberen het zelf en met hulp van gebruikers (amateurs dus) te fixen ... als je voor alles gelijk naar Synology zou hollen kunnen we dit forum wel opheffen :(
-
Het zou bij mij echt niet de eerste keer zijn dat Syno support iets heel snel oplost. Het was ook maar bij wijze van spreken overigens ::)
Mijn punt is alleen dat een dergelijk probleem dat rechtstreeks uit een foutieve update afkomstig lijkt te zijn veel beter bij Synology op zijn plaats is. Jij hebt recht op jouw mening en ik op die van mij, hoop ik.
Voor al uw andere problemen: gewoon op het forum gooien.
-
Krijg ik daar overigens bericht van van Synology, ik zie overigens wel meer meldingen met dit probleem alleen geen oplossingen
Je krijgt eerste een 'standaard' bericht van support dat je ze toegang moet verlenen en hoe je dat dan doet. Wordt netjes uitgelegd. Je kunt ervoor kiezen om je standaard admin-wachtwoord tijdelijk aan te passen en dit wachtwoord aan support te geven.
Ze gaan dan in je syno kijken en je krijgt weer een mailtje als ze dat gedaan hebben. Vaak met een oplossing, soms met tips of nog wat aanvullende vragen. Ik heb hier al meerdere malen gebruik van gemaakt en ik kan niet anders zeggen dat hun support ongeëvenaard is.
-
Nou ik kreeg zaterdag het verzoek heb alles in gevuld en zit nog steeds te wachten
Hans
-
Nou ben er uit gekomen, iemand van Synology heeft gekeken en zag niets raars, wel kreeg ik te horen dat na een update bepaalde files overschreven worden, aangezien ik in een bootfile iets veranderd had werkte het niet meer.
Met midnight commander kwam ik er achter, dat is overigens een geweldige uitbreiding daarmee kun je net zoals in verkenner van windows alles openen alle mapstructuren zien én files editen en bewaren niet dat gedoe met Putty
Hans