Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: htwdj1983 op 30 september 2015, 17:12:54
-
ik zit al enkele dagen te worstelen met mijn nas.
DS215J DSM 5.2
in het log bestand, zijn alle van buiten in-komende verbindingen
voorzien van het zelfde Ip adres. mijn eigen externe ip adres.
hier kom ik achter door het gebruik van auto blok functie.
deze sluit mij zelf dus steeds buiten.
nu is mijn geluk dat de binnen verbinding wel naar behoren werkt,
en zo kan ik steeds mij zelf verwijderen van de block-list.
maar als wie dan ook 2 pogingen doet, om in te breken ben ik direct weer buiten gesloten.
ik heb wel het idee dat het foutje misschien van voor de NAS vandaan komt, maar ik kan de vinger
er niet achter krijgen.
ik hoop dat ik het duidelijk heb zo!! :geek:
Type Time User Event
Information 2015-09-30T09:53:56 SYSTEM Event detection: Received log which contains [failure]. Log content: [SYSTEM:User [root] from [94.xxx.xxx.133] failed to log in via [SSH] due to authorization failure.]
-
Overigens, xx.xxx.x.133 is een Ziggo adres, is dat soms je externe adres die je krijgt van Ziggo (router).
Zo ja, dan eerst maar dat adres wijzigen in deze Topic tenzij, je het niet erg vind dat dit adres openbaar staat :S
N.B. ik heb mijn eerste reactie even verwijderd, want ik had het verkeerd begrepen.
-
Het probleem schijnt zichzelf op dit moment te hebben hersteld.
de wondere wereld van....... netwerk?? :!:
-
Het is op zich wel vreemd dat je eigen IP probeert in te loggen.
Er zal wel een verklaring voor zijn die je waarschijnlijk bij Ziggo moet zoeken.
DS-Lite testgebied toevallig?