Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Kimbr op 19 augustus 2017, 14:19:21
-
Hoi hoi allemaal.
Sinds enkele dagen heb ik een DS109 2dehands kunnen bemachtigen, om een frisse start te kunnen hebben heb ik het toestel een volledige reset gegeven.
Nu het probleem situeert zich bij de installatie van DSM 4.2, de assistant manager vind het toestel, start de installatie, maar bij het installeren van DSM stopt hij na 28% met de foutmelding dat het bestand beschadigd is alsook dat ik poort 23 dien te forwarder naar het toestel.
Volgende stappen zijn al ondernomen.
- check of het toestel correct werkt (blauwe power LED schijnt vast blauw.
- connectie via Putty kan gemaakt worden.
- toestel kan gevonden worden met ping naar het IP adres.
- volledige test en formatering van de harde schijf, deze was volledig in orde.
Heeft iemand wat meer ervaring hiermee? Ik geraak er helaas niet meer wijs aan uit.
Ik dank jullie alvast.
Groetjes Kim
-
Probeer het eens handmatig dus, download .pat file hier (https://global.download.synology.com/download/DSM/release/4.2/3259/DSM_DS109_3259.pat), start Assistant en je krijgt de optie om het bestand (.pat) te selecteren van je PC.
-
Hey Birdy.
Ik zal het met jou link deze avond eens proberen.
Ik kan er wel nog bij zeggen dat ik een bestandje heb gedownload van de website van Synology zelf, mischien is hier iets mis mee.
Ik hou jullie verder op de hoogte.
Groeten Kim
-
Doe het dan andersom, laat Assistant het dan doen.
-
Downloaden via assistant?
Die optie ben ik nog niet tegen gekomen in het programma :o
-
[attachimg=1]
-
Diskstation manager draaid toch op het toestel zelf? Of moet/kan dit via windows?
Ik begrijp het eventjes niet meer (:
-
Je hebt een reset (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_your_Synology_NAS#t3) gedaan en je zegt "assistant manager vind het toestel", ik ga er dan van uit dat je Synology Assistant bedoelt.
-
[attachimg=1]
Dan is het Web Assistant.
-
Maakt niet uit, je krijgt dezelfde opties n.l. (even check gedaan).
M.a.w., doe jij eens een paar printscreens, hoe jij het dan doet.
-
in bijlage een foto, rechtstreeks printscreen werkt hier momenteel niet
[attachimg=1]
-
Dat is Synology Assistant en draait op je PC.
Inderdaad, hier moet je zelf de pat file downloaden en installeren.
Dus ja, download die file nog eens en probeer opnieuw.
Krijg je een foutmelding, dan daar ook even een printscreen van maken.
-
rechtstreeks printscreen werkt hier momenteel niet
Waarom werkt het niet ? Ik heb je Topic gewijzigd, het werkt gewoon.
[attachimg=1]
-
NAS is rechtstreeks aangesloten aan de pc
-
Dat is een andere melding die je eerst gaf, het zou een HD probleem kunnen zijn.
Test eens met een andere HD, als je die hebt, maakt niet uit hoe groot die is.
Anders die HD testen aan je PC (USB/eSATA Dock/Externe behuizing) met de software van het merk HD.
-
Ik krijg verschillende fouten.
- bestand beschadigd
- geen verbinding
- time-out
Dit was de laatste fout die ik gekregen had.
Van zodra ik opnieuw een andere fout krijg zal ik ze posten
-
Ik zou met een andere HD testen of je huidige HD testen.
-
een kleine update,
vraag mij niet wat ik gedaan heb maar de installatie is gelukt :o
de zelfde HD waarmee het gisteren niet lukte, is vandaag wel gelukt.
de HD die erin zat was defect (kon zelfs geen fout opsporing doen)
alles werkt momenteel naar behoren. mijn laatste optie was bij het vuil.
allesinds bedankt voor de hulp, me happy