Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: HDamy op 10 augustus 2013, 19:58:35

Titel: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: HDamy op 10 augustus 2013, 19:58:35
Nadat ik vanmiddag met een stroomstoring te maken heb gehad en m'n DS210j abrupt uitgevallen is ondervind ik problemen met QuickConnect. Status blijft staan op: Bezig met registreren. Hierdoor kan ik dus geen gebruik maken van deze service wat ik wel wil.
Ik heb reeds een keer de NAS herstart en de QuickConnect id veranderd, maar zonder resultaat.

Wie heeft de oplossing?
Alvast bedankt!
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Wim Bosma op 11 augustus 2013, 09:24:31
Hier hetzelfde nadat het stekkertje van adapter per ongeluk losgeschoten was. Het is op te lossen door i.p.v. je quickconnect id je ip nummer van je nas zelf op te geven. Dit werkt bij ipad b.v.  Op mijn windows computer werkt het sowieso ook al is ie continue bezig met verbinden. Hij doet zijn best maar. volgens mij ligt het probleem bij synology.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: HDamy op 11 augustus 2013, 10:32:47
Thanks. Dat werkt hier ook, maar wil juist gebruik maken van QuickConnect.
Heb zojuist een ticket ingediend bij Synology.
Zodra ik het antwoord heb post ik deze hier.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Wim Bosma op 11 augustus 2013, 10:38:39
Heel Graag.

Ben gestopt met uitzoeken. Niets helpt. Doe niets.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: hvwees op 11 augustus 2013, 22:33:30
Nou hier stond er "Netwerk fout controleer uw netwerk instellingen"... Na een reboot blijft er staan "bezig met registreren..

Volgens mij is er iets aan de Synology zijde stuk...
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: HDamy op 11 augustus 2013, 22:38:24
Nou hier stond er "Netwerk fout controleer uw netwerk instellingen"... Na een reboot blijft er staan "bezig met registreren..

Volgens mij is er iets aan de Synology zijde stuk...

Die melding heb ik idd ook gehad. Maar kwam later en verdween weer. Heb al eens eerder te maken gehad met stroomstoringen en die gingen altijd zonder problemen. Hopelijk snel reactie van Synology support.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: hvwees op 11 augustus 2013, 22:50:09
Ik heb ook maar even een ticket ingedient.

Alle 3 mijn Diskstations hebben hetzelfde probleem... Waarvan 1 op een ander lokatie staat met een compleet andere ISP. Dus kan ook niet aan mijn ISP liggen oid.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Wim Bosma op 12 augustus 2013, 08:18:32
Ligt gewoon een server plat. Zal vandaag wel gemaakt worden. Mogelijk heb je dan een reboot nodig dan wel even opnieuw registreren. Voorlopig eerst thuis even de cloud synchroniseren en als je dan buitenshuis nog echt iets nodig hebt       naam.synology.me:5000      en alles komt goed.

Het regent trouwens klachten hierover.  Wat zijn er toch veel mensen met een synology. Sommigen hebben er wel 3. Zal toch wel een goed product zijn.

Prettige dag verder
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: TonVH op 12 augustus 2013, 08:56:33
Ik vind dat dit soort storingen er wel erg vaak zijn en raad mensen altijd aan gewoon een betaalde (tussen de 10 en 25 euro/jaar) service te nemen. Niet dat je dan gegarandeerd nooit eens een storing zult hebben maar 'gratis' heeft nu eenmaal als gevolg dat de prioriteit niet echt hoog ligt.

Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: HDamy op 12 augustus 2013, 09:14:14
Ligt gewoon een server plat. Zal vandaag wel gemaakt worden. Mogelijk heb je dan een reboot nodig dan wel even opnieuw registreren. Voorlopig eerst thuis even de cloud synchroniseren en als je dan buitenshuis nog echt iets nodig hebt       naam.synology.me:5000      en alles komt goed.

Deze manier ken ik nog niet. Kun je dit invullen in het adres gedeelte van (in mijn geval) de DS file app? Kan 't even niet testen omdat ik geen mobiel bij de hand heb.

Het regent trouwens klachten hierover.  Wat zijn er toch veel mensen met een synology. Sommigen hebben er wel 3. Zal toch wel een goed product zijn.

Prettige dag verder

Had er inderdaad ook veel over gelezen, maar moet eerlijk zeggen dat ik nooit (afkloppend) problemen heb met m'n Syno. Dit is de eerste keer, ben verder een uitermate tevreden gebruiker.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: hvwees op 12 augustus 2013, 09:35:09
Ik vind dat dit soort storingen er wel erg vaak zijn en raad mensen altijd aan gewoon een betaalde (tussen de 10 en 25 euro/jaar) service te nemen. Niet dat je dan gegarandeerd nooit eens een storing zult hebben maar 'gratis' heeft nu eenmaal als gevolg dat de prioriteit niet echt hoog ligt.

Uhh... Quickconect als betaalde dienst? Dat kan niet...
Quicknet != DynDNS

De DynDNS dienst werkt overigens wel meestal goed... Naast de DynDNS dienst van Synology gebruik ik ook een andere die het ook gewoon altijd prima doet.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Wim Bosma op 12 augustus 2013, 09:42:39
Bij DDNS Kan je een account aanmaken zoals b.v. HDamy.synology.me
Als je die hebt kan je met dsfile inloggen op je diskstation met hdamy.synology.me:5005. VOOROPGESTELD dat je poort 5005 forward naar je diskstation en webdav ingeschakeld hebt.
Ook kan je met internet explorer inloggen met hdamy bla bla gevolgd door :5000 dan kom je in het normale inlogscherm en ook daar kan je files downloaden. ook hier weer forwarden.

Succes
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Briolet op 12 augustus 2013, 09:43:10
.. en raad mensen altijd aan gewoon een betaalde (tussen de 10 en 25 euro/jaar) service te nemen.

Noem mij dan een betalende dienst die quick connect vervangt en ook connecties naar de nas maakt als de poorten 5000/5001 aan de zendende kant geblokkerd zijn en de router van de nas geen forwards ingesteld heeft.

Ik ben overigens ook geen Quick Connect gebruiker, want het gaat synology helemaal niet aan wanneer en hoevaak ik mijn nas extern gebruik.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Robert Koopman op 12 augustus 2013, 09:58:12
Uhh... Quickconect als betaalde dienst? Dat kan niet...
Quicknet != DynDNS

De DynDNS dienst werkt overigens wel meestal goed... Naast de DynDNS dienst van Synology gebruik ik ook een andere die het ook gewoon altijd prima doet.

Je laat het nu klinken alsof DynDNS iets van Synology is.
DynDNS is echter een compleet ander bedrijf.
En ik maak daar, tegen betaling, gebruik van en in drie jaar nog nooit een storing mee gehad.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: TonVH op 12 augustus 2013, 10:31:20
.. en raad mensen altijd aan gewoon een betaalde (tussen de 10 en 25 euro/jaar) service te nemen.

Noem mij dan een betalende dienst die quick connect vervangt en ook connecties naar de nas maakt als de poorten 5000/5001 aan de zendende kant geblokkerd zijn en de router van de nas geen forwards ingesteld heeft.

Goh, als die geblokkeerd is dan zit je meestal op het netwerk van een bedrijf wat (1) waarde hecht aan zijn beveiliging en onnodige verbindingen terecht afschermt en (2) terecht geen enkele boodschap heeft aan mensen die tijdens werktijd zonodig hun NAS menen te moeten raadplegen. Want als daar wel een serieuze noodzaak toe is dan kun je altijd vragen om bepaalde poorten open te zetten.


Overigens zal er m.i. op de router van de NAS altijd een Port Forward ingesteld moeten zijn anders kan ook Synology er niet terecht kunnen komen want hoe moet die router weten dat hij voor Synology opeens naar die router moet? En je kunt rustig een forward ban poot 80 naar 5000 instellen. Er zullen weinig bedrijven zijn die ook poort 80 blokkeren.
 

Citaat
Ik ben overigens ook geen Quick Connect gebruiker, want het gaat synology helemaal niet aan wanneer en hoevaak ik mijn nas extern gebruik.

Een van de redenen waarom ik ooit binnen 1 week een Netgear ReadyNas de deur uit heb gegooid want daar werd je verplicht om voor vrijwel alle externe activiteiten dit via Netgear te laten lopen.

Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Briolet op 12 augustus 2013, 11:52:24
Overigens zal er m.i. op de router van de NAS altijd een Port Forward ingesteld moeten zijn anders kan ook Synology er niet terecht kunnen komen want hoe moet die router weten dat hij voor Synology opeens naar die router moet?
En hoe denk je dat pushberichten werken? Die weten je ook op je locale netwerk te vinden. Om bereikbaar te blijven hoef je niet altijd poorten te forwarden. Je kunt ook steeds een poort richting synology open houden voor inkomend verkeer, zoals Quick connect doet. (daarom wil ik het ook niet gebruiken.  :P)
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: hvwees op 12 augustus 2013, 12:00:40
Je laat het nu klinken alsof DynDNS iets van Synology is.
DynDNS is echter een compleet ander bedrijf.
En ik maak daar, tegen betaling, gebruik van en in drie jaar nog nooit een storing mee gehad.

Synology heeft een DynDNS service.... Dat er ook een bedrijf heet dat DynDNS heet en ook de dienst DynDNS levert is helemaal waar.

Ok in Synology heet het DDNS, officieel is zo'n dienst dynamic DNS...

Maar zoals ik zei Quickconnect != DDNS/DynDNS/Dynamic DNS

Het is gewoon niet hetzelfde. En natuurlijk kan ik via mijn DDNS naam connecten en cloudstation laten werken (buiten mijn netwerk).

Maar het is niet zo handig als mijn smartphone en/of tablet binnen het eigen netwerk zich bevindt, want dan kan hij opeens niet meer naar mijn externe IP connecten.



Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Robert Koopman op 12 augustus 2013, 13:02:40
Maar het is niet zo handig als mijn smartphone en/of tablet binnen het eigen netwerk zich bevindt, want dan kan hij opeens niet meer naar mijn externe IP connecten.

Dat ligt aan je router.
Die kan blijkbaar niet overweg met NAT Local Loopback.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Briolet op 12 augustus 2013, 13:21:10
Die kan blijkbaar niet overweg met NAT Local Loopback.

Ik las net iets over het oplossen van die loopback (http://blogs.screenconnect.com/post/2012/05/NAT-loopback.aspx) problemen. Vooral punt 3 vond ik interessant. Daar wordt beweerd dat het gebruik van subdomeinen dit loopback probleem omzeilt. Mijn URl is al een subdomein van "serveblog.net" , nml: "xxxx.serveblog.net". En ook de Synology url die je krijgt is een subdomein van hun hoofd URL. Klopt het dan dat er daar dan geen loopback problemen mee zijn zoals het artikel beweerd? Of bedoelen ze dat anders met die subdomeinen?
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: TonVH op 12 augustus 2013, 13:58:59
Ik ken 2 systemen voor subdomeinen: subdomein.hoofddomein.xxx en hoofddomein.sss/subdomein. De 2e is weliswaar i.m.o. geen echte maar bij sommige providers wel de enig beschikbare methode.

Zelf geef ik voor keur aan optie 4: een andere router.

Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Robert Koopman op 12 augustus 2013, 14:02:37
Zelf geef ik voor keur aan optie 4: een andere router.

Helemaal waar maar moderne routers lijken het steeds meer en meer te blokkeren.
NAT Local Loopback schijnt een beveiligingsrisico te zijn...
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: hvwees op 12 augustus 2013, 16:29:38
Maar het is niet zo handig als mijn smartphone en/of tablet binnen het eigen netwerk zich bevindt, want dan kan hij opeens niet meer naar mijn externe IP connecten.

Dat ligt aan je router.
Die kan blijkbaar niet overweg met NAT Local Loopback.

Dat zal ongetwijfeld wel geconfigureerd kunnen worden, ik zou dat ook eens kunnen overwegen.
Een lokale DNS poison kan ook, maar beide oplossingen vind ik wat smerig...

In ieder geval bedankt voor de tip...
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Wim Bosma op 12 augustus 2013, 22:04:00
Nou de servers werken weer. Status verbonden. Ga zo door synology. Ik ben een tevreden klant met een prachtige NAS

Slaap lekker en morgen gezond weer op.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: jelleruben op 12 augustus 2013, 22:06:27
 :D :D Toppie hier even gekeken, en jaaa mijn DS is ook weer verbonden.  en de DDNS geeft ook geen foutmeldig meer. Toppie..

Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: Robert Koopman op 12 augustus 2013, 22:17:32
Maar toch valt deze service regelmatig uit.
Dat moet beter kunnen.
Titel: Re: QuicConnect werkt niet meer
Bericht door: HDamy op 14 augustus 2013, 10:30:56
Ook hier weer netjes verbinding.
Gelukkig lag het dus niet aan mij  :)