Auteur Topic: QuicConnect werkt niet meer  (gelezen 10158 keer)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 182
  • -Ontvangen: 2725
  • Berichten: 16.787
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2013, 11:52:24 »
Overigens zal er m.i. op de router van de NAS altijd een Port Forward ingesteld moeten zijn anders kan ook Synology er niet terecht kunnen komen want hoe moet die router weten dat hij voor Synology opeens naar die router moet?
En hoe denk je dat pushberichten werken? Die weten je ook op je locale netwerk te vinden. Om bereikbaar te blijven hoef je niet altijd poorten te forwarden. Je kunt ook steeds een poort richting synology open houden voor inkomend verkeer, zoals Quick connect doet. (daarom wil ik het ook niet gebruiken.  :P)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline hvwees

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 44
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2013, 12:00:40 »
Je laat het nu klinken alsof DynDNS iets van Synology is.
DynDNS is echter een compleet ander bedrijf.
En ik maak daar, tegen betaling, gebruik van en in drie jaar nog nooit een storing mee gehad.

Synology heeft een DynDNS service.... Dat er ook een bedrijf heet dat DynDNS heet en ook de dienst DynDNS levert is helemaal waar.

Ok in Synology heet het DDNS, officieel is zo'n dienst dynamic DNS...

Maar zoals ik zei Quickconnect != DDNS/DynDNS/Dynamic DNS

Het is gewoon niet hetzelfde. En natuurlijk kan ik via mijn DDNS naam connecten en cloudstation laten werken (buiten mijn netwerk).

Maar het is niet zo handig als mijn smartphone en/of tablet binnen het eigen netwerk zich bevindt, want dan kan hij opeens niet meer naar mijn externe IP connecten.



  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x 4 TB
  • Extra's: DX213
Met vriendelijke groet,

H. van Wees

DS213+ met DX213, DS110j (offsite backup)

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 281
  • -Ontvangen: 1809
  • Berichten: 11.005
    • http://www.dwvbb.nl
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2013, 13:02:40 »
Maar het is niet zo handig als mijn smartphone en/of tablet binnen het eigen netwerk zich bevindt, want dan kan hij opeens niet meer naar mijn externe IP connecten.

Dat ligt aan je router.
Die kan blijkbaar niet overweg met NAT Local Loopback.
RS814+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS815+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 8 Btrfs

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 182
  • -Ontvangen: 2725
  • Berichten: 16.787
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2013, 13:21:10 »
Die kan blijkbaar niet overweg met NAT Local Loopback.

Ik las net iets over het oplossen van die loopback problemen. Vooral punt 3 vond ik interessant. Daar wordt beweerd dat het gebruik van subdomeinen dit loopback probleem omzeilt. Mijn URl is al een subdomein van "serveblog.net" , nml: "xxxx.serveblog.net". En ook de Synology url die je krijgt is een subdomein van hun hoofd URL. Klopt het dan dat er daar dan geen loopback problemen mee zijn zoals het artikel beweerd? Of bedoelen ze dat anders met die subdomeinen?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2013, 13:58:59 »
Ik ken 2 systemen voor subdomeinen: subdomein.hoofddomein.xxx en hoofddomein.sss/subdomein. De 2e is weliswaar i.m.o. geen echte maar bij sommige providers wel de enig beschikbare methode.

Zelf geef ik voor keur aan optie 4: een andere router.

Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 281
  • -Ontvangen: 1809
  • Berichten: 11.005
    • http://www.dwvbb.nl
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2013, 14:02:37 »
Zelf geef ik voor keur aan optie 4: een andere router.

Helemaal waar maar moderne routers lijken het steeds meer en meer te blokkeren.
NAT Local Loopback schijnt een beveiligingsrisico te zijn...
RS814+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS815+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 8 Btrfs

Offline hvwees

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 44
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2013, 16:29:38 »
Maar het is niet zo handig als mijn smartphone en/of tablet binnen het eigen netwerk zich bevindt, want dan kan hij opeens niet meer naar mijn externe IP connecten.

Dat ligt aan je router.
Die kan blijkbaar niet overweg met NAT Local Loopback.

Dat zal ongetwijfeld wel geconfigureerd kunnen worden, ik zou dat ook eens kunnen overwegen.
Een lokale DNS poison kan ook, maar beide oplossingen vind ik wat smerig...

In ieder geval bedankt voor de tip...
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x 4 TB
  • Extra's: DX213
Met vriendelijke groet,

H. van Wees

DS213+ met DX213, DS110j (offsite backup)

Wim Bosma

  • Gast
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2013, 22:04:00 »
Nou de servers werken weer. Status verbonden. Ga zo door synology. Ik ben een tevreden klant met een prachtige NAS

Slaap lekker en morgen gezond weer op.

Offline jelleruben

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 20
  • -Ontvangen: 28
  • Berichten: 365
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #23 Gepost op: 12 augustus 2013, 22:06:27 »
 :D :D Toppie hier even gekeken, en jaaa mijn DS is ook weer verbonden.  en de DDNS geeft ook geen foutmeldig meer. Toppie..

DS213j met 2 X 1 TB
DS224+ met 2 x 12TB in RAID1

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 281
  • -Ontvangen: 1809
  • Berichten: 11.005
    • http://www.dwvbb.nl
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #24 Gepost op: 12 augustus 2013, 22:17:32 »
Maar toch valt deze service regelmatig uit.
Dat moet beter kunnen.
RS814+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS815+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 8 Btrfs

Offline HDamy

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 42
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #25 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:30:56 »
Ook hier weer netjes verbinding.
Gelukkig lag het dus niet aan mij  :)
  • Mijn Synology: DS214Play
  • HDD's: 2 x WD30EFRX 3tb