Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: gdornez op 15 december 2015, 08:59:50

Titel: Quickconnect niet zichtbaar
Bericht door: gdornez op 15 december 2015, 08:59:50
Beste,

Gisteren werd ik ter hulp geroepen door een oude vriend die zijn nas terug in gebruik wou nemen.
Na eerst de nas up-to-date te hebben gebracht (laatste versie DSM) dacht ik om verder te kunnen werken van thuis uit via de quickconnect.

Het betreft een DS112j en alhoewel, volgens de uitleg op de site van synology zou, het quickconnect moeten aangegeven worden via MYDS maar gebeurt dit niet.

Hoe kan ik deze nas via het internet bereiken?


Met vriendelijke groeten,

Geert



Titel: Re: Quickconnect niet zichtbaar
Bericht door: Birdy op 15 december 2015, 09:18:26
Volgens mij is QC bedoeld voor APPS dus, ik weet niet wat je nu probeert te doen via thuis?
Als je alles wilt doen vanuit thuis, dan kan je beter een VPN connectie opzetten.
Titel: Re: Quickconnect niet zichtbaar
Bericht door: gdornez op 15 december 2015, 09:24:35
@Birdy,

Op andere nassen van vrienden kan ik bijvoorbeeld inloggen via http://[naam].quickconnect.to/ en dan krijg ik het inlogscherm van hun nas. Waarop ik mij met mijn gebruikersnaam en paswoord kan aanmelden om zo dingen aan te passen als zij dat wensen.


Met vriendelijke groeten,

Geert
Titel: Re: Quickconnect niet zichtbaar
Bericht door: Babylonia op 15 december 2015, 11:51:06
Volgens mij is QC bedoeld voor APPS dus,

Nee, niet specifiek. Via elke browser op PC of MAC kun je er ook gebruik van maken. (Tenminste als QC juist is ingesteld en actief is).

Geen connectie via QC denk ik niet dat de NAS nog op andere wijze van buitenaf is te benaderen.
Want ik vermoed bij het willen gebruiken van QC, dat in de modem/router waar die NAS staat opgesteld geen port forwarders zijn ingesteld om de NAS buiten QC om te kunnen benaderen, via een rechtstreeks IP-adres, of DDNS domeinnaam.
Titel: Re: Quickconnect niet zichtbaar
Bericht door: gdornez op 20 december 2015, 10:34:19
Beste meedenkers,

Ik heb dit inmiddels kunnen oplossen, ik was een instelling op de nas zelf vergeten invullen.
Inmiddels kan ik het toestel via het internet rechtstreeks benaderen.


Met vriendelijke groeten,

Geert