Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: HenkGroen op 21 september 2016, 21:50:29

Titel: remote support synology
Bericht door: HenkGroen op 21 september 2016, 21:50:29
Er is mij gevraagd door de synology support om wat poorten & users open te zetten, om zo een probleem van mij te onderzoeken.
Vraag is nu even : Wat zouden ze in theorie allemaal kunnen als ze een admin wachtwoord hebben.

Volgens mij kunnen ze alles inzien, maar in hoeverre is het 'vertrouwd'.
Hoe gaan jullie hiermee om ?
Titel: Re: remote support synology
Bericht door: Birdy op 21 september 2016, 22:53:04
Ik heb dit ook eens gehad met een probleem met SHR.
In principe kunnen ze inderdaad overal bij en het is een kwestie van vertrouwen, ik had het vertrouwen en hadden het probleem netjes opgelost.
Daarna poort weer unforwarden en password wijzigen of admin account uitzetten.
Titel: Re: remote support synology
Bericht door: Babylonia op 22 september 2016, 12:12:05
Komt vaker voor, en Synology is erg behulpzaam. Je moet er verder maar op vertrouwen dat ze geen gekke dingen doen.
Vergelijk het met de sleutel afgeven aan de garage als je de auto voor reparatie achterlaat om te repareren of voor een servicebeurt.
Je hoopt ook daar dat ze geen gekke doen, en geeft ze dat vertrouwen. Als ze dat vertrouwen beschamen is het zo afgelopen met de klandizie.

Zie eerder draadje over vergelijkbaar onderwerp < HIER > (http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/synology-helpdesk-vraagt-mij-om-admin-wachtwoord-voor-troubleshooting/) en voorbeeld-mail om 3 Synology IP-nummers in de Firewall toe te laten < HIER > (http://www.synology-forum.nl/hardware-vragen/synology-helpdesk-vraagt-mij-om-admin-wachtwoord-voor-troubleshooting/msg176228/#msg176228)

Titel: Re: remote support synology
Bericht door: Robert Koopman op 22 september 2016, 12:24:49
Ze hebben mij zo al twee keer goed geholpen.
Soms moet je de producent gewoon vertrouwen.
Titel: Re: remote support synology
Bericht door: Babylonia op 22 september 2016, 13:43:20
Op deze wijze werd in het begin dat de RT1900ac router was uitgebracht, en er problemen waren met een Ziggo-account met toestemming van Björn (beheerder van dit forum) een Synology router "getackeld" en van nieuwe firmware voorzien, en uitgetest.

Paar dagen later, was de update firmware voor iedereen beschikbaar. Zonder het vertrouwen en die inbreng, hadden die problemen niet uitgezocht en verholpen kunnen worden. Uiteindelijk heeft ook weer iedereen met vergelijkbare problemen met die achterliggende kennis daar profijt van.

Titel: Re: remote support synology
Bericht door: Briolet op 22 september 2016, 14:00:59
Vergelijk het met de sleutel afgeven aan de garage als je de auto voor reparatie achterlaat om te repareren of voor een servicebeurt.

Of nog dichter bij huis: weinigen zullen de HD uit de laptop halen voordat ze hem ter reparatie aanbieden. Alleen als je er erg gevoelige informatie op hebt staan moet je dat niet doen. Bij dat soort gevoelige info op je apparatuur, die het bedrijf niet mag verlaten, helpt alleen nieuw kopen en de oude vernietigen.

Zelf maak ik een tijdelijk admin wachtwoord aan en geef dat aan Synology. En de firewall laat extern alleen ssh toe vanaf de drie synology IP adressen.

Vroeger (dsm 3.x) was dat veel gemakkelijker: er zat toen een backdoor in met een admin ww gebaseerd op de datum. Dan had Synology geen ww nodig om bij je nas te komen.  :twisted:
Titel: Re: remote support synology
Bericht door: Robert Koopman op 22 september 2016, 14:30:12
Die drie ip adressen maken ze ook kenbaar in hun mailtje.