Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: PascalP op 20 juni 2019, 09:03:06
-
Afgelopen week heb ik een van mijn 3TB schijven vervangen door een 6TB examplaar, zoals verwacht geeft DSM netjes een melding dat er een storage pool degraded is en heb ik via action -> repair het herstel proces gestart.
Dit verloop prima, echter heeft hij nu al 2x het volledige proces van zo'n 24-36 uur verlopen en is hij zojuist aan de 3e ronde begonnen.
Is dit normaal, of doet ie dit voor iedere schijf apart?
Heb dus ook al 2x deze mail gehad;
Dear user,
The consistency check of storage pool 3 on DiskStation has ended. No abnormality has been found.
Sincerely,
Synology DiskStation
Het betreft een DS1813+ op de laatste DSM versie, schijf 5 is degene die vervangen is van 3TB naar 6TB.
Als deze operatie klaar is wil ik nog een 6TB in slot 6 zetten
-
Ja, dat is normaal, iedere HD wordt apart toegevoegd dus, iedere HD volgt hetzelfde proces.
-
ok, super, ben ik weer gerust gesteld :)