Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: m4v3r1ck op 15 september 2025, 11:08:36
-
Security Advisor werkt niet meer na de update op 13-09.
Na de update:
[attachimg=1]
Na een herstart NAS:
[attachimg=2]
Laatste rapport is van 10-09, voor de update:
[attachimg=3]
Mijn Security Advisor heeft sinds de aanschaf van mijn DS1821+ altijd foutloos gewerkt.
Support ticket: antwoord van Synology AI Support.
1. Alle suggesties nagelopen, geen issues.
- Als preffered DNS heb ik mijn UniFi router staan op 192.168.1.1 en secundair 9.9.9.9. voorgestelde DNS geprobeerd, geen resultaat.
- Ik gebruik time.google.com voor NTP.
2. debug_s/n.dat opgestuurd via support ticket.
Synology AI Support
2025-09-14 18:21:55
Dear Customer,
In an effort to provide faster support and ensure a quicker resolution, we use AI to generate an initial response for certain topics, by either offering a solution or requesting additional details. If the response doesn’t fully answer your question, please reply, and one of our technical support engineers will follow up promptly.
Thank you for contacting Synology Support. We understand you are encountering an error message with Security Advisor after a recent update, stating that the operation cannot be performed.
This issue can sometimes be related to network or system configuration settings. Please try the following troubleshooting steps to resolve the issue:
Configure DNS Server:
Go to Control Panel > Network > General.
Tick the checkbox for Manually configure DNS server.
Set the Preferred DNS Server to 8.8.8.8 and the Alternative DNS Server to 8.8.4.4.
Click Apply.
Synchronize Network Time:
Go to Control Panel > Regional Options > Time.
Ensure Synchronize with NTP server is enabled.
Select a server from the dropdown menu, such as pool.ntp.org.
Click Update Now to synchronize the time.
Temporarily Disable IPv6:
Go to Control Panel > Network > Network Interface.
Select your active LAN connection and click Edit.
Go to the IPv6 tab.
Set IPv6 setup to Off and click OK.
Temporarily Disable Firewall for Testing:
Go to Control Panel > Security > Firewall.
Untick the Enable firewall checkbox and click Apply.
After disabling it, please try running the Security Advisor scan again. You can re-enable the firewall after the test.
After performing these steps, please try to run a scan in Security Advisor again to see if the issue is resolved.
Please let us know if these steps help or if the issue persists. We appreciate your patience and cooperation.
The following articles may contain the answer to your question:
[1] I encountered the "connection failed" message. What can I do?
[2] What websites does my Synology NAS connect to when running services or updating software?
[3] I received the message "Unable to connect with the Synology server". What can I do?
If your issue has been resolved, we invite you to leave us feedback by clicking Rate Your Experience on the side (Desktop Computer) or the top (Mobile Device) of the page.
If your issue remains unresolved or if you have any concerns about the provided instructions, please reply to this ticket to allow our technical support engineers to take over and assist you.
Best Regards,
Synology Technical Support
Herkent iemand dit probleem?
Wordt vervolgd... 8)
-
Ik herken dit niet maar, die foutmelding, is nogal een algemene, komt vaker voor in andere situaties dus, met die foutmelding kan je helemaal niets.
Synology moet dit kunnen verklaren en oplossen zonder AI !
DUS:
If your issue remains unresolved or if you have any concerns about the provided instructions, please reply to this ticket to allow our technical support engineers to take over and assist you.
-
Hoop dat ze met de debug_s/n.dat aan de slag gaan en een gerichter support zonder AI gaan geven.
Wordt vervolgd... 8)
-
Security Advisor werkt niet meer na de update op 13-09.
Over welke update gaat het eigenlijk ? Ik zie geen update van 13/09 n.l., of ik kijk niet goed (weer een dagje ouder :lol: ).
Maar, nu kijk ik op een andere NAS (in beheer) en die werkt ook niet meer :silent:
En ik weet niets van een update op die NAS (13/09).
-
Ik heb ook een probleem met Active Insight - aparte ticket - en dat ligt volgens Synology Support aan de servers van Synology. Ik moet gewoon afwachten totdat het weer vanzelf werkt (?) … Dat noem ik niet echt support.
Note: DSM 7.2.1
-
Note: DSM 7.2.1
De laatste is dan: 7.2.1-69057 Update 8 [2025-07-24]
Maar goed, in mijn reactie zit die NAS op DSM 7.2.2-72806 Update 4 die dus hetzelfde probleem heeft.
-
Ik heb een DS414 draaiend op DSM 7.1.1-42962 Update 9: Security Advisor geen enkel probleem
Opn mijn DS1817+ met DSM 7.2.2-72806 Update 4: Security Advisor wil niet scannen. Zelfde foutmelding als topicstarter. !!!
Heb een herstart gedaan, maar dat helpt ook niet. Foutmelding is ook niet correct, want er is netwerkverkeer (minimaal) en processor is in rust.
(https://i.ibb.co/wFd08jSJ/SecAdv.png)
-
Bedankt voor jullie reacties, dat bevestigd - onder voorbehoud - een Synology probleem. Las op Reddit dat iemand zijn DSM ervoor opnieuw moest installeren (?) ivm een json probleem. Daar heb ik helemaal geen verstand van.
https://www.reddit.com/r/synology/s/bJ6A2vnxP1
Draadje wel aan het volgen.
-
Ik hier ;) https://www.synoforum.com/threads/security-advisor-checklist.15256/
[attachimg=1]
-
Feedback van SynologY Technical Support:
Hello,
Thank you for contacting Synology Support.
This is an identified problem on our servers that has already been fixed, but the patch will not be completely rolled out until September 20.
Please be patient until then and contact me if your security advisor is still experiencing the issue on September 21.
Best regards
Hallo,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Synology Support. Dit is een geïdentificeerd probleem op onze servers dat al is opgelost, maar de patch zal pas op 20 september volledig worden uitgerold. Heb tot die tijd geduld en neem contact met me op als je beveiligingsadviseur het probleem op 21 september nog steeds ondervindt.
Hartelijke groeten
EVEN WACHTEN A.U.B
Wordt vervolgd... 8)
-
Top :thumbup: