Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: JanSr op 20 december 2016, 13:23:29
-
Vanmorgen moeite om mijn DS214Play te benaderen, vanaf twee Mac's. "Opnieuw opstarten dan maar" was mijn reactie. Dat doe je tenslotte ook met onwillige PC's en modems.
Dus op de blauwe stopknop gedrukt tot die begon te knipperen.
Nu, twee uur later, knippert die nog steeds.
Alle andere ledjes staan steady, behalve de LAN, die knippert chronisch.
In mijn browser krijg ik de melding "Deze site is niet bereikbaar" [IPadres DS]
Wat staat mij nu te doen?
Wat had ik beter kunnen doen?
Waar vind ik een Help hoofstuk over storingsbehandeling?
-
Welke status geeft Synology Assistant ? (als het werkt, wel een paar keer laten zoeken).
Mijn vermoeden is dat DSM druk is met 1 van je HD's die misschien wel problemen geeft en probeert te herstellen/verifiëren.
-
De Assistant ziet hem niet: "Kon geen Synology server vinden op het lokale netwerk. Zorg ervoor dat: n1. Synology Assistant wordt niet geblokkeerd door de firewall van uw computer besturingssysteem of de antivirus toepassingen. n2. Synology server en uw computer zijn allebei verbonden met het netwerk. n3. U de voeding van Synology server hebt ingschakeld"
Statuslampje steady groen
Statuslampjes disks ook steady groen.
Alleen LAN staat te knipperen.
-
Nou, dan zit er niets anders op, dan de stekker eruit te trekken.
Haal dan de HD's eruit en doe de moederbord test (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_am_I_unable_to_install_my_Synology_NAS_and_why_is_my_power_LED_is_flashing_constantly).