Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: Erwin1 op 06 mei 2016, 13:36:18
-
Hallo,
Vrij recent heb ik een 'probleempje' ontdekt met het werken met een eigen e-mailserver.
Mijn DS is gekoppeld aan mijn eigen e-mailserver welke ook op de DS draait. Echter heb ik in de e-mailserver een quotum opgelegd voor het maximaal te versturen e-mails per dag. Het probleem is nu wanneer dit quotum wordt bereikt het systeem een e-mail wil sturen, dit gaat niet omdat het quotum is bereikt, het systeem maakt een error log aan, daarover wil het systeem ook een e-mail sturen.... enz...enz...
Met als gevolg dat je een oneindige loop krijgt waarbij de DS helemaal in de stress schiet.
Ik zou dit kunnen verhelpen door aan te geven dat er geen e-mail meer gestuurd moet worden wanneer het quotum is bereikt, maar het blijft een vreemde 'fout' in de software natuurlijk.
Hoe denken jullie hierover?
-
Lijkt me een bug. Anderzijds weet de ene instelling misschien niet welke e-mail server je voor de foutmeldingen gebruikt. Zo laat ik de synology mail over verbindingsproblemen ook niet naar mijn nas gaan, maar naar mijn externe mail account.
Hier heeft de nas echter zelf de mogelijkheid om te verifiëren dat de mail via de nas gaat lopen.