Auteur Topic: Synology Support  (gelezen 4861 keer)

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2017, 16:30:08 »
Ja hoor, stond ook gewoon genoemd in de summary van mijn probleem toen ik het eerste antwoord van ze kreeg.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 182
  • -Ontvangen: 2746
  • Berichten: 16.863
Re: Synology Support
« Reactie #16 Gepost op: 21 november 2017, 17:08:30 »
Die DSM 5.0 instructie komt gewoon uit een oud formblad. Blijkbaar hebben ze één voor DSM 5 en 6 samen. Ik heb het even nagekeken.

Ik heb uit jan 2016 een mailtje met identieke instructies gekregen. Maar in het aangehechte formblad met mijn melding stond DSM 6.0

Ik mis in de instructie de mededeling dat je poort 22 ook moet forwarden in de router. Is natuurlijk vanzelfsprekend, maar toch.

In 2014 stond er nog in de instructie:

Citaat
2. Please enable the TELNET and SSH function in Web Management of your Synology NAS. ([Network Service] > [Terminal] )

3. WAN IP Address of your Synology NAS:
[Please go to http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ and check if the port is open or not]

Bij punt 3 verzoeken ze om expliciet te testen of poort 22 bereikbaar is. (Dat je moet forwarden wordt ook als vanzelfsprekend beschouwd)

(Off topic: IK heb overigens geen idee wat dat voor port checking site is. Om de een of andere reden heeft Pi-Hole deze site op hun blocklist staan)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #17 Gepost op: 21 november 2017, 18:43:54 »
Op zich is het vanzelfsprekend dat ook poort 22 geopend moet worden voor SSH toegang. Maar met Quickconnect kunnen ze ook omzeilen dat je bepaalde poorten moet openzetten. Vandaar ook dat ik poort 22 niet heb open staan en dat ik ze gisteren in een antwoord gevraagd heb of dat noodzakelijk is, heb daarop nog geen antwoord.

Vandaar dus dat ze waren ingelogd op DSM ipv via SSH. Ik zal die poort nu dan toch maar open zetten. Ik verwacht dat ik vanaf dan de logs extreem goed in de gaten moet houden, alhoewel een firewall profiel is nu best een goed idee.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #18 Gepost op: 23 november 2017, 07:56:29 »
Afgelopen nacht is mijn probleem door Synology opgelost. En inderdaad kwamen ze wederom van dit ip-adres. Dikke thumbs up  :thumbup: voor Synology support dat ze zelfs op mijn Nas, die toch al redelijk oud is, dit probleem hebben opgelost (al was het door hen zelf veroorzaakt)!
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX


 

iPad Synology Apps via Internet?

Gestart door HereIsTomBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 9
Gelezen: 11464
Laatste bericht 26 april 2011, 11:45:43
door HereIsTom
"Be Your Own Cloud" - Synology DSM promotie video

Gestart door BobBoard Aankoopadvies

Reacties: 0
Gelezen: 11093
Laatste bericht 15 augustus 2011, 11:42:04
door Bob
synology assistant probleem

Gestart door loekBoard Windows

Reacties: 21
Gelezen: 19132
Laatste bericht 04 december 2011, 17:24:12
door pinkdot
NFS op mijn MacPro en Synology NAS

Gestart door GreyedUserBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 9
Gelezen: 13176
Laatste bericht 11 januari 2021, 19:44:05
door Birdy
VERPLAATST: Synology Drive Back-uptaak of Rsync

Gestart door BirdyBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 0
Gelezen: 1449
Laatste bericht 21 maart 2021, 15:38:33
door Birdy