Auteur Topic: Synology Support  (gelezen 4340 keer)

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2017, 16:30:08 »
Ja hoor, stond ook gewoon genoemd in de summary van mijn probleem toen ik het eerste antwoord van ze kreeg.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 181
  • -Ontvangen: 2697
  • Berichten: 16.698
Re: Synology Support
« Reactie #16 Gepost op: 21 november 2017, 17:08:30 »
Die DSM 5.0 instructie komt gewoon uit een oud formblad. Blijkbaar hebben ze één voor DSM 5 en 6 samen. Ik heb het even nagekeken.

Ik heb uit jan 2016 een mailtje met identieke instructies gekregen. Maar in het aangehechte formblad met mijn melding stond DSM 6.0

Ik mis in de instructie de mededeling dat je poort 22 ook moet forwarden in de router. Is natuurlijk vanzelfsprekend, maar toch.

In 2014 stond er nog in de instructie:

Citaat
2. Please enable the TELNET and SSH function in Web Management of your Synology NAS. ([Network Service] > [Terminal] )

3. WAN IP Address of your Synology NAS:
[Please go to http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ and check if the port is open or not]

Bij punt 3 verzoeken ze om expliciet te testen of poort 22 bereikbaar is. (Dat je moet forwarden wordt ook als vanzelfsprekend beschouwd)

(Off topic: IK heb overigens geen idee wat dat voor port checking site is. Om de een of andere reden heeft Pi-Hole deze site op hun blocklist staan)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #17 Gepost op: 21 november 2017, 18:43:54 »
Op zich is het vanzelfsprekend dat ook poort 22 geopend moet worden voor SSH toegang. Maar met Quickconnect kunnen ze ook omzeilen dat je bepaalde poorten moet openzetten. Vandaar ook dat ik poort 22 niet heb open staan en dat ik ze gisteren in een antwoord gevraagd heb of dat noodzakelijk is, heb daarop nog geen antwoord.

Vandaar dus dat ze waren ingelogd op DSM ipv via SSH. Ik zal die poort nu dan toch maar open zetten. Ik verwacht dat ik vanaf dan de logs extreem goed in de gaten moet houden, alhoewel een firewall profiel is nu best een goed idee.
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX

Offline mener

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Synology Support
« Reactie #18 Gepost op: 23 november 2017, 07:56:29 »
Afgelopen nacht is mijn probleem door Synology opgelost. En inderdaad kwamen ze wederom van dit ip-adres. Dikke thumbs up  :thumbup: voor Synology support dat ze zelfs op mijn Nas, die toch al redelijk oud is, dit probleem hebben opgelost (al was het door hen zelf veroorzaakt)!
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x WD30EFRX


 

Synology blijft uit hibernate komen

Gestart door TohnmeisterBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 6397
Laatste bericht 16 juni 2012, 19:41:15
door Tohnmeister
Synology als PVR

Gestart door bassie21Board Algemeen

Reacties: 46
Gelezen: 50672
Laatste bericht 22 november 2013, 22:08:50
door Stephan296
Synology DS 106e

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 3653
Laatste bericht 24 oktober 2006, 00:21:42
door Anonymous
Synology 207+ externe schijf: partities en gegevensbeheer

Gestart door rijiBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 3
Gelezen: 5742
Laatste bericht 05 september 2009, 20:42:23
door riji
synology assistant probleem

Gestart door loekBoard Windows

Reacties: 21
Gelezen: 14111
Laatste bericht 04 december 2011, 17:24:12
door pinkdot