Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: paulpit op 20 maart 2019, 22:53:06
-
Hai,
Ik heb 3 weken gelden mijn systeem opnieuw moeten installeren omdat het systeemvolume vol was, hierdoor kon ik dsm niet meer bereiken.
Dit heeft nogal wat gevolgen en kost veel tij om de synology weer volledig operationeel te krijgen.
Weet iemand hoe ik de grootte van het systeemvolume kan zien? en dus bewaken, ik wil dit geen tweede keer...
ik heb een DS 423 met DSM 6.2 en DS210 met DSM 5.2
Alvast veel dank voor de tips die me op weg helpen
Paul
-
Opslagbeheer > Volume.
Overigens, standaard krijg je meldingen als het Volume vol begint te lopen.
-
Het systeem volume mag niet vol kunnen lopen. Het lijkt me een buggy app die teveel data in de systeem partitie wegschrijft. Of een schijf die met een heel oude DSM versie geïnitialiseerd is.
Gebruikte opslag kun je alleen via een ssh inlog zien.
-
Systeempartitie....niet goed gelezen ::)
IDD, kan je alleen met SSH uitlezen. ;D
-
Balen :oops:
heb geen kennis van ssh, ben verwend door UI.
Afwachten tot de volgende ellende dan maar.
Gelukkig heeft de nas ruim 4 jaar gedraaid zonder problemen, ik hoop dat dit de minimale interval is.
Tnx Birdy en Briolet
-
Alle apps die ik draai zijn van synology,
alleen synopass (doet t niet meer na de restore, maar draaide al jaren) en Domoticz (sinds december 2018) zijn "vreemd"
Ik heb als laatste de Domoticz app van Jadahl geinstaleerd, ik denk dat dan de oorzaak is....
nu draaien beide niet, ben benieuwd