Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: GensNet op 12 oktober 2013, 10:50:26

Titel: Updaten
Bericht door: GensNet op 12 oktober 2013, 10:50:26
Ik heb nu lang genoeg een 212+ om te weten dat iedere keer na een update de e-mail in office outlook niet meer werkt :-( Ja, ik weet ook wel dat je dit via dat roundcube kan doen, maar dat vind ik een erg omslachtig programma. Iedere keer voor een e-mail account moeten inloggen is lastig. Dat gaat met office outlook veel beter.
Of dat het in eerste instantie (nog) wel werkt na een update en dan om één of andere duistere reden plotsklaps niet meer werkt. Iedere keer krijg ik de e-mail met héél véél moeite wel weer goed werkende, maar ik heb vanaf nu besloten om niet meer te updaten. Alle nieuwigheden ten spijt die ik toch niet gebruik. Nu werkt het in ieder geval en dat moet je maar weer afwachten dat dit ook goed blijft werken na een update.

Zal eens om me heen kijken of er niet een NAS van een ander merk is die wel goed blijft werken met de e-mail na een update.

-= GensNet =-
Titel: Re: Updaten
Bericht door: Robert Koopman op 12 oktober 2013, 10:52:22
Vreemd, ik gebruik Mail Server in combinatie met Outlook en na elke update blijft dit gewoon werken zonder enige aanpassing.
We doen blijkbaar iets totaal verschillends?
Ik draai een eigen domein en gebruik geen Mail Server en ook Roundcube niet.
Titel: Re: Updaten
Bericht door: GensNet op 12 oktober 2013, 11:02:35
> Vreemd, ik gebruik Mail Server in combinatie met Outlook en na elke update blijft dit gewoon
> werken zonder enige aanpassing.
> We doen blijkbaar iets totaal verschillends?
> Ik draai een eigen domein en gebruik geen Mail Server en ook Roundcube niet.

Je spreekt jezelf tegen. In combinatie mail server en in de laatste zin geen mail server. Je kunt geen e-mail gebruiken in outlook zonder mail server. Ik host in totaal drie bladzijden en dat gaat goed. Tot mijn provider zo lollig was om mijn ip-adres te veranderen. Maar over 't algemeen werkt dat goed. Alleen met de e-mail in office outlook werkt het dan en dan plotsklaps niet meer. Ergens (door welk programma?) wordt weer iets veranderd en dan werkt met name de e-mail in office outlook niet meer. Voor mij dus géén update meer. Het werkt nu goed en dat moet zo blijven werken, want ik vind die e-mail mogelijkheid ideaal zonder dat je afhankelijk bent van je "externe" provider met e-mail.

-= GensNet =-
Titel: Re: Updaten
Bericht door: Robert Koopman op 12 oktober 2013, 11:59:32
Ik bedoelde Mail Station in de laatste zin  8)

Jij spreekt nu over dat je provider jouw IP adres veranderde, ik gebruik daarvoor een DDNS service.
In elk e-mail programma gebruik ik mijn domeinnaam als in- en uitgaande server.
Voorheen, toen Mail Server nog niet bestond, verdwenen na elke update van Mail Station wel mijn relay instellingen.
Dat stond in een standaard config bestanden wat werd overschreven, na elke update deze regel er weer inzetten.
Sinds ik Mail Server gebruik is dat niet meer het geval en het blijft prima werken na elke update.
Titel: Re: Updaten
Bericht door: GensNet op 12 oktober 2013, 13:00:41
> Ik bedoelde Mail Station in de laatste zin  8)

Duidelijk.

> Jij spreekt nu over dat je provider jouw IP adres veranderde,

Een ander ip-adres heeft alleen gevolgen voor de desbetreffende bladzijden die je zelf "host" en niet voor de e-mail.

> In elk e-mail programma gebruik ik mijn domeinnaam als in- en uitgaande server.

Inkomend (POP3) werkt inderdaad met de/een domeinnaam, maar voor de uitgaande e-mail moet je nog steeds de smtp van de externe provider gebruiken. Het schijnt dat je aan een uitgaande e-mail server nog een hele hijs (lees behoorlijk ingewikkeld is) hebt om dat voor elkaar te krijgen bij een/de NAS.

Met één domein (bij een hostingbedrijf) heb ik de mogelijkheid om óók via dat domein e-mail te kunnen versturen, want dat heb ik eens geprobeerd en dat werkte.

-= GensNet =-
Titel: Re: Updaten
Bericht door: Robert Koopman op 12 oktober 2013, 20:10:55
Mijn MX record voor mail wijst naar mijn NAS , als dat ip adres wijzigt zou de mail niet meer aankomen.
Dus in dat licht is het wel belangrijk dat het klopt. Maar daar is DDNS prima voor.

Uitgaande mail is hier geen probleem, in Mail Server gebruik ik de smtp server van Dyndns.
Ik mag daar 150 mailtjes per dag mee versturen.
In DSM gebruik ik de smtp server van UPC. Daarmee tellen mailtjes aangaande NAS proberen niet mee in de 150.
Sinds ik dit zo gebruik heb ik na elke update van DSM geen moeilijkheden, hoef het echt net steeds opnieuw in te stellen.