Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Guglielmo op 14 juni 2024, 20:20:39

Titel: Verbinding valt steeds weg.
Bericht door: Guglielmo op 14 juni 2024, 20:20:39
Ik ben redelijk nieuw op deze site en beschik over een DS220J met nieuwste DSM versie maar kan de NAS niet benaderen met mijn Macbook (Synology assistant) of op mijn iPhone. Ik vermoed dat het probleem in een beveiligingscertificaat zit maar ik heb geen idee hoe ik een goed certificaat kan verkrijgen. Ik heb inmiddels mijn NAS al twee keer volledig gereset en DSM opnieuw geïnstalleerd maar ik ben steeds weer de verbinding met de NAS kwijt (Server onbereikbaar/offline. Ik ben bijna wanhopig want er staat een hoop fotomateriaal en muziek op de NAS maar ik raak steeds de verbinding kwijt. Ik heb geprobeerd een Lets Encrypt certificaat aan te maken maar ook dan valt de verbinding steeds weer weg of is de NAS helemaal niet te benaderen. Wie kan mij helpen met een goede tip resp valig certificaat.
Titel: Re: Verbinding valt steeds weg.
Bericht door: Briolet op 14 juni 2024, 23:07:49
Certificaten hebben niets met een verbinding te maken. Lijkt me eerder een slechte kabel ergens.
Titel: Re: Verbinding valt steeds weg.
Bericht door: Vuurvreter op 14 juni 2024, 23:16:07
Hoe is je Macbook verbonden met je netwerk?
Via kabel? Zie opmerking van @Briolet
Probeers het eens via wifi, werkt dit wel?
Titel: Re: Verbinding valt steeds weg.
Bericht door: Birdy op 14 juni 2024, 23:19:35
iPhone heeft het ook, dus ook WiFi.
Misschien wel een Router probleem ?
Titel: Re: Verbinding valt steeds weg.
Bericht door: Briolet op 15 juni 2024, 11:40:05
Probeers het eens via wifi, werkt dit wel?

Bij MacBook en iPhone zal alles via Wifi gaan. Als wifi het probleem was, had je ook geen internet.

Maar vanaf het wifi accesspunt tot aan de nas zullen kabels lopen. Als het internet geen probleem geeft zal het probleem in het traject router<->nas liggen.
Titel: Re: Verbinding valt steeds weg.
Bericht door: Vuurvreter op 15 juni 2024, 16:17:07
Citaat
Bij MacBook en iPhone zal alles via Wifi gaan. Als wifi het probleem was, had je ook geen internet.

Tsja, dat is idd zo, was ik ff vergeten (ik doe meer met windows).
Ik vraag me dan wel af, hoe hij via zijn Iphone verbinding maakt?
Doet hij dit thuis via zijn netwerk naar het ip adres van de NAS, of maakt hij gebruik van de Synology apps?
Mocht hij dit via de apps doen, heeft hij dan zijn ip adres, QuickConnect of DDNS ingevuld?
Het één zal beter gaan dan het andere, dus dat zal TS maar ff moeten laten weten aan ons.