Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: superfunki op 16 november 2014, 12:08:51

Titel: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: superfunki op 16 november 2014, 12:08:51
Mijn NAS valt nogal eens weg.Ik kan dan het apparaat niet meer benaderen via de webinterface of de apps op m´n telefoon/tablet. DIt gebeurt minimaal een keer per week.

Het apparaat werkt na een handmatige herstart weer, maar ik ben benieuwd of ik kan achterhalen waardoor dit komt. Houdt het apparaat dat ergens bij? Bijvoorbeeld; internetverninding viel weg, stroom viel uit, etc?
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: superfunki op 17 november 2014, 10:46:35
ervaar nu weer hetzelfde probleem. Gek genoeg doet cloustation het wel. Ik heb een foto gemaakt met m'n telefoon die wordt gesynchroniseerd naar de nas en vervolgens weer naar m'n computer.
Het lijkt dus in het benaderen via web en apps te zitten.

Iemand suggesties wat ik kan checken?
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: superfunki op 19 november 2014, 11:57:21
Iemand die mij kan adviseren?
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: Robert Koopman op 19 november 2014, 12:08:52
Staat er niets vreemds in de log?
Kan vele oorzaken hebben, is natuurlijk lastig om zo even een pasklare oplossing voor te hebben.
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: superfunki op 19 november 2014, 14:57:47
Het enige wat ik (meermaals) zie staan (naast wanneer ik heb ingelogd) is 'System detected that external ip address has been changed to..."

Kan het daar in zitten?
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: Erwin1 op 19 november 2014, 16:05:49
Dat zou heel goed kunnen :)
Op welke manier benader je de NAS? Intern of extern? En met een DDNS toevallig?

Kun je op het moment dat de NAS niet te benaderen is, wel intern de NAS vinden?
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: superfunki op 19 november 2014, 18:57:39
Ik benader de nas extern, het apparaat staat ergens anders. Van intern benaderen is zelden sprake. Hoe kan ik zien of ik een DDNS gebruik?

Dank voor je reactie
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: Birdy op 19 november 2014, 19:54:06
Citaat
Hoe kan ik zien of ik een DDNS gebruik?
Dat zie je aan het adres wat je ingeeft b.v. ditismijnds@naam.nl maar dat zal je wel niet gebruiken want dan had je het wel geweten, je moet n.l. DDNS registreren.
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: superfunki op 19 november 2014, 20:01:43
Okay. Ik heb wel een quickconnect aangemaakt, maar dat ik wat anders dus?
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: Birdy op 19 november 2014, 20:04:20
QC is inderdaad anders dan DDNS.
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: superfunki op 19 november 2014, 20:09:16
dank voor de toelichting. Dan even terug naar de vraag; kan het dynamische ip oorzaak zijn van een sterk wisselende verbinding? Ik ben al aan het zoeken op o.a dit forum maar ben er nog niet helemaal achter
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: Birdy op 19 november 2014, 20:11:59
Citaat
kan het dynamische ip oorzaak zijn van een sterk wisselende verbinding?
Nee, dat kan niet de oorzaak zijn.
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: Erwin1 op 19 november 2014, 20:38:40
Maar de verbinding wordt wel weer automatisch terug goed?
Quikconect zou toch dynamische IP adressen moet ondervangen..
Titel: Re: Verbinding valt weg / log?
Bericht door: superfunki op 19 november 2014, 20:51:31
Ja, al moet ie zo nu en dan wel opnieuw worden opgestart.