Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: jahoe op 20 januari 2015, 22:26:03
-
Hallo,
Er is sinds een tijdje iets met mijn netwerk instellingen, maar ik weet niet wat.
Ik heb een DS211 met DSM 5.1
Sinds een tijdje deed het download station niet meer, en ook de DSM updates kon hij niet meer binnenhalen.
Daarnaast ook sync met timeserver die het niet doet en steevast de melding "verbinding verbroken"
Ik heb de NAS altijd op de default gateway ingesteld gehad zonder handmatige DNS oid.
Op aanwijzingen die ik in andere topics vond, dat eens geprobeerd. Zowel door bij DNS het ip adres van de router (Ziggo, 10.0.0.1) in te typen als de DNS server van Ziggo zelf (volgens de settings in mijn Router)
Wat kan hier nog meer aan de hand zijn.
Het volledig uitzetten van de firewall van de Ziggo Router bood ook geen soelaas. Firewall op de NAS niet ingeschakeld en verder ook geen andere zaken anders dan default...
iemand een idee, tip, hulp?
-
Probeer 8.8.8.8 als voorkeur dns op je nas.
-
krijg nou wat. met 8.8.8.8 ziet DSM update weer dat er een update is en werkt downloadstation weer.
Alleen bij netwerksettings - verbindingstatus blijft "verbinding verbroken" staan..
Ben dan wel benieuwd hoe dat dan werkt met 8.8.8.8 als DNS...
-
Kijk nog eens goed. Die melding "verbinding verbroken" slaat ergens anders op, namelijk de IPv6 tunnel, en niet op je netwerkverbinding.
-
oeps :oops: wederom dank....
-
Ben dan wel benieuwd hoe dat dan werkt met 8.8.8.8 als DNS...
Er zit gewoon al jaren een bug in DSM dat hij niet altijd correct de DNS server via DHCP ophaalt. Ik ben er zelf ook al twee keer tegen aan gelopen terwijl geen enkel ander apparaat in mijn netwerk DNS problemen heeft. Het beste is om op de nas een handmatige DNS server in te vullen. Dat hoeven niet perse die van Google te zijn (8.8.8.8 of 4.4.4.4), elke andere publieke of van je eigen ISP zal ook werken.