Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: keroner op 02 november 2014, 18:27:59

Titel: Verbinding verbroken
Bericht door: keroner op 02 november 2014, 18:27:59
Ik heb inmiddels alles geprobeerd (tot aan factory reset) maar ik houd continue "verbinding verbroken" bij verbindingsstatus.
Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen?
Ben inmiddels een beetje radeloos..... :(
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 02 november 2014, 19:04:53
Wanneer en met wat krijg je die melding en sinds wanneer?
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: Rawearth op 02 november 2014, 19:07:31
Ik had die melding ook en was dubbel verbonden met het netwerk, dus zowel bedraad als via wifi.
Birdy heeft me toen aan een instelling geholpen waardoor de NAS niet steeds uitvalt met die melding.

Zie topic: "U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken"

Hope it helps  ;)
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: keroner op 02 november 2014, 21:05:23
Sorry voor het gebrek aan info. de situatie is als volgt.

Ziggo modem/router (adres 192.168.0.1)
Hierachter een switch. De NAS hangt echter direct aan het ziggo modem
DHCP range 192.168.0.100 tot 192.168.0.163
Synology DS212J (geen wifi)
Vast ip 192.168.0.2
Standaardgateway 192.168.0.1
Poorten 80, 5000 en 5005 zijn in het router geforeward voor ip 192.168.0.2

Als ik wat vergeet hoor ik het graag.

Thanks!
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 02 november 2014, 21:18:01
Citaat
"verbinding verbroken" bij verbindingsstatus.
Ah, wacht ff, je bedoelt deze :

[attachimg=1]

Dat slaat dus ALLEEN op:

[attachimg=2]

Gebruik je die dan ? Geactiveerd ?
Niet ? Dan is dit de juiste melden en dus negeren.
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 02 november 2014, 21:19:07
Dus dan wordt de volgende vraag, wat werkt er niet dan ?
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: keroner op 02 november 2014, 21:26:38
Heeft die melding alleen betrekking op IPv6 en niet op de algemene verbinding???????

Als dat zo is ben ik al 2 uur met een niet relevante melding aan het klooien  :evil: :oops: :| :) :lol:
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 02 november 2014, 21:34:39
Citaat
Heeft die melding alleen betrekking op IPv6 en niet op de algemene verbinding?
JA.  ;)
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: keroner op 02 november 2014, 21:34:43
Dus dan wordt de volgende vraag, wat werkt er niet dan ?

Van buitenaf mijn Synology benaderen.
Via quickconnect is al prima. als de myds servers er uit liggen neem ik dat wel voor lief.
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 02 november 2014, 21:38:07
Die van Synology ligt er niet uit:
[attachimg=1]
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: keroner op 02 november 2014, 21:41:17
Ik bedoelde "als ze er tijdelijk uit zouden liggen". Heb weleens gelezen dat je beter geen quickconnect kunt gebruiken omdat je dan niet meer bij je nas kunt als de servers eruit liggen.

Wat betreft de melding "verbinding verbroken". die heeft dus alleen betrekking op IPv6?

Edit: lees nu je "ja" pas..... damn
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 02 november 2014, 21:50:20
Citaat
Heb weleens gelezen dat je beter geen quickconnect kunt gebruiken omdat je dan niet meer bij je nas kunt als de servers eruit liggen.
QC kan er wel eens uit liggen, ja en is trager (verbinding loopt dan indirect) dan DDNS en port forwarding (is direct).

Citaat
Wat betreft de melding "verbinding verbroken". die heeft dus alleen betrekking op IPv6?
Edit: lees nu je "ja" pas..... damn
Zie net op tijd je Edit, dacht al, hoe vaak moet ik nog ja zeggen :lol:
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: keroner op 02 november 2014, 21:59:08
Ik kan weer even vooruit. Als ik de externe verbinding echt niet voor elkaar krijg meld ik me wel weer :)

Thanks Birdy!!!!
Titel: Re: Verbinding verbroken
Bericht door: Birdy op 02 november 2014, 22:01:45
Prima  ;D