Mmm, met alle schijven losgekoppeld, kon de assistant verbinding maken. Uit de dan volgende melding begrijp ik dat de DSM firmware niet meer op de nas staat. Omdat er geen schijven verbonden zijn, kan ik niet herstellen, met alle schijven verbonden krijg ik geen contact, dus ben ik ze 1 voor 1 gaan checken: de bovenste los, de rest vast. De eerste keer gelijk raak! Er wordt geformatteerd en opnieuw geinstalleerd (ik was wel bang dat ik bestanden kwijt zou raken). Uiteindelijk kon ik inloggen, nog wat persoonlijke settings bijwerken en kwam tot de heugelijke ontdekking dat alles er nog op stond. HOERA! Er is nog wel 1 probleempje: hij geeft aan dat er een schijf kapot is (schijf 1 is los). Na het wederom koppelen van schijf 1 heb ik geen verbinding meer. Daarom denk ik dat schijf 1 stuk is. Dus ik heb reeds een schijf besteld en verwacht die over 2 dagen. Zit ik goed met de aanname dat schijf 1 stuk is, of kan het ook zo zijn dat 1 van de andere 3 schijven naar z'n mallemoer is. Opslagbeheer geeft aan dat de andere schijven in orde zijn. Maar voordat alles fout ging, gaf opslagbeheer dit ook aan voor alle 4 schijven.