Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: wvisser op 29 augustus 2014, 10:58:10
-
Ik ben nieuw hier.
Ik ben verhuisd en nu krijg ik geen verbinding meer met het internet.
Ik zoek iemand die mij kan helpen. Evt. via teamvieuwer.
-
Je kunt je NAS dus wel lokaal benaderen ?
Is het nu dat je NAS geen verbinding naar Internet heeft (hoe weet je dat?) of kun je vanaf internet geen verbinding krijgen met je NAS.
-
Ja via mijn laptop kan ik in mijn nas.
Hij zegt constant geen verbinding, controleer netwerkinstellingen.
-
Heb je een andere router dan voor de verhuizing?
Kun je met je laptop wel het internet op?
Zet de firewall van je NAS eens uit voor een test.
-
Ik heb een ander modem ja. Nu 1 van ziggo.
Met de laptop kan ik wel op het internet.
Ik zet de firewall uit, hoe kan ik dan testen?
-
Hij zegt constant geen verbinding, controleer netwerkinstellingen.
Wanneer en waar ?
-
Kijken of die melding dat ie geen internet verbinding heeft weggaat.
Heb je gecontroleerd of de default gateway in je NAS goed staat.
(Control Panel, Network, General)
Dat moet het adres van je router zijn. Als je nieuwe router een ander adres heeft dan je vorige is dat je probleem.
-
Dat is mijn probleem.
ik weet niet goed welk ip adres ik waar moet invullen.
(ben er nog niet zo handig mee)
-
Even inloggen op je router en kijken welk adres hij heeft.
Als alternatief kun je op je windows laptop een "cmd" venster openen en het commando "ipconfig" geven.
Dat geeft een hoeveelheid informatie waaronder het adres van je default gateway.
Daarna ga je naar je NAS, kiest het configuratie panel, klik op network en bij general setting vul je die gevonden default gateway in.
-
En server naam van de nas of netwerk?
En moet ik ook DNS server handmatig configureren?
-
Problemen na het gebruiken van een nieuwe router komen heel vaak doordat de nieuwe router een andere IP range gebruikt. Het makkelijkst is dat op te lossen door de nieuwe router op de oude range in te stellen. Dat moet met de Ubee routers geen probleem zijn.
Ik snap nog steeds niet dat Synology via de Wizzard afdwingt om het vaste adres in de nas zelf in te stellen. Bij een vast IP adres via de router voorkom je al dat soort ellende.
-
Wil iemand via teamvieuwer mijn instellingen goed zetten zoals ip adressen en netwerk instellingen en zo?
-
Als je met een Mac werkt stuur me dan een mailtje.
-
helaas :(
-
Probeer eens het volgende:
- Open in dsm het configuratiescherm
- open Netwerk
- vul bij gateway 192.168.178.1 in
- laat DNS op automatisch staan (DSM neemt ze dan over van je router)
Als het goed is staat hij dan op de standaards ziggo instellingen en werkt alles weer.
-
Alles staat nu door de war geloof ik.
-
Wat heb jij nu onder netwerk bij gateway staan?
-
(standaard gateway)192.168.1.1 en als server naam de naam van me nas
-
en bij lan staat 192.168.1.90
-
Verander die 192.168.1.1 in 192.168.178.1 en kijk dan eens of het werkt.
-
dan word het venstertje rood en kan ik hem niet opslaan.
-
Even je Nas een reset doen. Hij gaat dan weer op dhcp. Admin login wordt ook terug gezet naar default. Gegevens en installatie blijft ongewijzigd.
-
hij gaat nu herstarten. wat moet ik daarna als eerste doen?
-
Kunnen jullie hier iets mee?
-
http://www.synology-forum.nl/firmware-algemeen/wie-wil-mij-helpen-door-verhuizing-nas-opnieuw-instellen/msg123246/#msg123246
-
Voer op je laptop eens het volgende uit:
1. Windowstoets + R
2. Voer als comando cmd in om een prompt te openen
3. Type ipconfig en druk op enter
4. Gebruik het default gateway adres wat hier gemeld wordt
Kijk of het dan wil werken.
-
Ik heb een reset uitgevoerd. Alles staat goed en werkt! Ook mijn foto's bleven bewaard!
-
kijk, dat was de bedoeling!