Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: ed1973 op 01 september 2016, 18:23:03
-
Hallo,
Sinds korte tijd heb ik een Synology DS415 NAS met 4 * HGST Deskstar NAS v2 schijven en krijg elke maand een schijfintegriteitsrapport. Nu ineens krijg ik bij 1 schijf 73 beschadigde sectoren te zien :
Schijf 1:
Telling herverbinding schijf 0
Telling beschadigde sectoren 0
Telling heridentificatie schijf 0
Geschatte levensduur -
Schijf 2:
Telling herverbinding schijf 0
Telling beschadigde sectoren 0
Telling heridentificatie schijf 0
Geschatte levensduur -
Schijf 3:
Telling herverbinding schijf 0
Telling beschadigde sectoren 73
Telling heridentificatie schijf 0
Geschatte levensduur -
Schijf 4:
Telling herverbinding schijf 0
Telling beschadigde sectoren 0
Telling heridentificatie schijf 0
Geschatte levensduur -
Mijn vragen zijn nu:
1) Is dit ernstig ?
2) Is het niet beter om de schijf te vervangen ?
3) Zou dit onder de garantie vallen ? Schijven zijn op 3 maart 2016 gekocht bij Alternate.
-
Schijf gaat het begeven.
Ik zou deze vervangen. Maar je kan natuurlijk altijd gokken.
Valt volgens mij gewoon onder de garantie, even contact met de verkoper opnemen.
Doen ze moeilijk dan met de producent zelf.
Bij WD is dat geen enkel probleem, is HGST tegenwoordig ook niet van WD?
-
is HGST tegenwoordig ook niet van WD?
Klopt. (http://www.wdc.com/en/company/pressroom/releases/?release=03bb449e-7fea-4fa2-ba8c-4ab55cc39e46)
-
Dank jullie, ik heb Alternate een email gestuurd en wacht hun reactie af, heb gemailed:
"
Ik heb sinds begin maart 2016 twee extra HGST NAS v2 schijven in mijn
Synology NAS draaien en sinds kort heb ik op 1 van de 2 schijven 73
beschadigde sectoren. Deze 2 hdd's heb ik begin maart 2016 bij jullie
gekocht.
Volgens gebruikersforum van Synology zal de harde schijf het gaan begeven
en moet die vervangen worden.
Hoe gaat de garantie afhandeling in zijn werk ?
In afwachting van jullie antwoord.
"