Synology-Forum.nl

Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: Asterixxx op 02 maart 2020, 21:46:50

Titel: bad disk - melding
Bericht door: Asterixxx op 02 maart 2020, 21:46:50
Hi, voor de derde of vierde keer kreeg ik van één van mijn synology nas' de melding dat één van mijn harddisks defect was.
Voor de derde of vierde keer heb ik deze uitgewisseld.
en opnieuw heb ik deze disk aan een controle onderworpen.
Er kon opnieuw geen enkele fout met deze disk ontdekt worden.
Ik heb ondertussen een icybox draaien met alle disks die tot noch toe in mijn verschillende NAS toestellen werden vervangen. En dit zonder enig probleem.
Iemand weet wat hiervan de reden zou kunnen zijn?Is de nas uitzonderlijk gevoelig, ligt het aan de software die er op een bepaald moment niet meer in slaagt om alles consistent te houden ?
Ik heb er ondertussen wel een beetje mij bekomst van. Dit heeft mij to date over de duizend euro gekost aan (voor zover ik kan zien) nodeloze kosten voor de vervanging van disks die eigenlijk perfect in orde blijken te zijn !!!

ps ik testte de disks individueel, ik heb deze ook als één volume getest in de icybox, en daarna nog eens getest als raid volume. Ik heb deze disks ook dagen lang op vollast laten werken. Zonder problemen !!!

ps: Mijn nas'sen zijn (waren) een DS414, DS916+ plus een DX513 uitbreiding en een DS1815+ met twee DX513 uitbreidingen.
Titel: Re: bad disk - melding
Bericht door: Birdy op 02 maart 2020, 22:44:23
Ik denk dat je beter een Ticket kan inleggen en vragen om een verklaring.