Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => NAS hardware vragen => Topic gestart door: JanSr op 20 oktober 2016, 11:11:36
-
Vanmorgen kreeg ik geen contact met mijn DS214play.
Ook niet na een netwerk reset.
Alle ledjes branden continue, de LAN led knippert zo nu en dan.
Op de voorzijde zitten twee knoppen: een kleintje met een open cirkeltje en er onder een grote met een aan/uit symbool en een blauwe LED .
Ik heb op beide gedrukt zonder enig effect.
De onderste knop gaat knipperen na enkele seconden. Nu, na een kwartieer knippert die nog steeds.
Gek genoeg nergens een gebruiksaanwijzing gevonden die iets zegt over opnieuw opstarten of zo.
Wat is de "officiele" procedure voor dit soort storingen?
-
Bladzijde 4 staat de uitleg van die twee knopjes: handleiding (https://global.download.synology.com/download/Document/HIG/DiskStation/14-year/DS214play/Syno_QIG_DS214play_nld.pdf)
Als je geen contact met een NAs krijgt zou ik beginnen met de Synology Assistant.
-
Dank voor de hulp. Op internet vond ik deze handleiding niet.
Uitleg knopjes helder, maar niet wat te doen in mijn geval.
Assistant geeft:
Kon geen Synology server vinden op het lokale netwerk. Zorg ervoor dat: n1. Synology Assistant wordt niet geblokkeerd door de firewall van uw computer besturingssysteem of de antivirus toepassingen. n2. Synology server en uw computer zijn allebei verbonden met het netwerk. n3. U de voeding van Synology server hebt ingeschakeld
Op mijn Mac is niets veranderd aan firewalls of zo. Er is ook geen antvirus software geinstalleerd. Ik heb gewoon verbinding met Internet, de NAS zit direct aan het modem.
-
Beginnersvraag: wat doen de knoppen aan de voorkant?
Gek genoeg nergens een gebruiksaanwijzing gevonden
Na 147 berichten, sinds 26 maart 2012, ben je toch geen beginner meer ? :lol:
-
Dat mag jij vinden.
Ik werd nu geconfronteerd met een NAS die plotseling niet meer te bereiken is. Ik ben nog zo groen, dat ik niet weet wat te doen. In de HELP file vind ik niets.
Ik stel zo'n vraag niet alleen voor mezelf, ik veronderstel dat ook anderen iets aan de antwoorden zullen hebben.
-
Geef eens aan wat ALLE ledjes laten zien dus, status.
[attachimg=1]
-
En de netwerklampjes bij de kabel branden wel?
Op de NAS zit misschien geen kabel maar op de meeste routers wel.
Je kan eens een andere kabel proberen. Of een ander poortje.
Of de router een keer uit- en weer aanzetten.
Dat zijn de standaard zaken die je even snel kan testen.
-
De link van de handleiding komt echt zo van de Synology website.
Bij Ondersteunng, Download Center, kies jouw model, en dan bij Documenten.
-
Kijk, dat is nou weer leuk. Net als 20% van alle mannen ben ik (rood/groen) kleurenblind.
Veel apparatenmakers weigeren in te zien dat die 20% dus NIET kan zien of die led's rood of oranje of groen weergeven.
Dat betekent dat ik alleen kan zeggen dat de bovenste vier led's branden, alleen de netwerk led knippert zo nu en dan.
En de blauwe knippert sinds ik op de aan/uit knop drukte onafgebroken.
-
@ Robert,
Ik ben niet zo groen dat ik niet eerst de tests deed die je aanbeveelt.
Dus modemreset, kabels controleren.
Het netwerk ledje knippert in hetzelde ritme als het binnenkomende glasvezel signaal.
Wat ik gek vind is dat de blauwe led nu onafgebroken knippert sinds vanmorgen vroeg. Volgend de handleiding is de NAS dus "Bezig met opstarten of uitschakelen"
Duurt wel erg lang
-
Dat je die zaken getest hebt staat niet in vraag :)
Een blauw knipperende LED kan ook duiden op een defect moederbord.
Daarvoor kan je de moederbordtest uitvoeren. moederbordtest (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/Why_am_I_unable_to_install_my_Synology_NAS_and_why_is_my_power_LED_is_flashing_constantly)
-
Volgende vraag: Hoe doen we een moederbord test?
Waar behoor ik dat te vinden?
-
Even teruglezen in mijn berichtje, ik moest de link even zoeken op het forum.
Je tikt "moederbordtest" in het zoekvakje bovenaan de site en je ziet er misschien wel 100 of meer.
-
Sorry, niet goed gelezen. We gaan de moederbord test maar eens doen.
-
Test OK, het ding doet het weer.
Allen dank.
-
Fijn dat het weer werkt maar wat er nu loos was zullen we nooit weten ben ik bang.
-
Precies: dat ergert mij ook.
Ik heb mijn vraag ook bij Synology gemeld en kreeg daar het laconieke antwoord:
DiskStation suffered from power failure and was shut down improperly.
Ik weet pertinent zeker dat er geen stroomuitval was. Dus een onzin antwoord.
-
Kijk, dat is nou weer leuk. Net als 20% van alle mannen ben ik (rood/groen) kleurenblind.
Veel apparatenmakers weigeren in te zien dat die 20% dus NIET kan zien of die led's rood of oranje of groen weergeven.
Dat betekent dat ik alleen kan zeggen dat de bovenste vier led's branden, alleen de netwerk led knippert zo nu en dan.
En de blauwe knippert sinds ik op de aan/uit knop drukte onafgebroken.
Ik heb het vermoeden dat ik ook bij die 20% mannen hoor.
Maar hier een tip: neem een wit stuk papier en leg deze over de led's heen. Nu zie je het verschil, waarschijnlijk wel. Ik tenminste wel